آموزش فرزند پروری با تکیه بر مهارت‌های فردی والدین

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان تالش نشست تربیتی «فرزند پروری با تکیه برمهارت‌های فردی والدین» را با حضور جمعی از مادران اعضای این مرکز فرهنگی هنری برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این برنامه در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های تربیتی کانون صورت‌گرفت و طی آن ضمن بررسی چالش‌های دوران نوجوانی، راهکارهای مناسبی برای برخورد شایسته با نوجوان ارایه‌شد.

برپایه این گزارش، تشریح ویژگی‌های دوران نوجوانی و دگرگونی‌های جسمی و روحی نوجوانان در این دوران، مباحثی بود که از سوی لیلا جعفری و فریبا حسینی به ترتیب مشاور ارشد خانواده و مشاور فرماندار تالش درامور خانواده به آن پرداخته شد.

کارشناسان این برنامه هم‌چنین ضمن تکیه بر آموزه‌های دینی، مطالعه و بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران، اهمیت شناخت والدین از فرزند و هم‌چنین نقش استفاده ازمهارت‌های پدرها و مادرها درمواجهه با فرزندان را مهم توصیف‌کرده و بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی تاکیدکردند.

میهمانان برنامه دراین میان، احترام به استقلال‌طلبی و مهم برشمردن ارزش‌ها و توانایی‌های نوجوان، همراه‌سازی آنان در فعالیت‌ها و درعین حال، اختصاص فرصتی مناسب برای گفت‌گوهای دوستانه را از جمله راهکارهای مناسب برای ارتباط موثر با نوجوان دانسته  و به پدرها و مادرها  توصیه‌کردند که به این نکته‌های ظریف تربیتی توجه ویژه داشته باشند.

براساس این گزارش، پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران و تقدیم کتاب اهدایی امام جمعه شهرستان تالش به والدین، ازدیگر برنامه‌های این نشست تربیتی ‌بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =