برای درک جذابیت‌ها، به اطراف خود خوب نگاه کنیم

نشست استانی انجمن ادبی آفرینش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور «حسین تولایی» شاعر و نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 25 مرداد 1397، انجمن ادبی «آفرینش» کانون قزوین با حضور حسین تولایی« نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و اعضا و مربیان مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان برگزار شد.

در این نشست، اعضای مراکز فرهنگی و هنری آثار خود را در قالب شعر، دل‌نوشته و داستان کوتاه خواندند و از نقد کارشناسانه مهمان ویژه برنامه بهره مند شدند.

تولایی در این نشست، در بخشی از سخنان خود، بر خوب دیدن و خوب دیدن و خوب دیدن تاکید کرد و به همه بچه‌های دست به قلم توصیه کرد پیش از هر کاری دیگری برای درک جذابیت‌ها، کشف سوژه‌ها و نوشتن شعر و داستان به اطراف خود خوب نگاه کنند.

مهمان ویژه این برنامه که کارشناس و مسوول انجمن‌های ادبی کانون نیز هست، با تحسین سوژه‌های ناب و پرداخت‌های بدیع اعضای کانون قزوین در آثارشان، با بیان روند شاعر شدن خودش، از زیاد نوشتن و زیاد خواندن به عنوان عوامل اصلی موفقیت در مسیر فعالیت‌های ادبی یاد کرد و چند کتاب خوب به اعضا معرفی کرد.

در ادامه بخش پرسش و پاسخ با همکاری اعضا و تولایی اجرا شد.

در بخشی از برنامه «مژده اروجی» مدیرکل کانون  ضمن خوش‌آمدگویی به همه مهمانان، حضور مهمان ویژه برنامه را فرصتی مغتنم برای اعضا و مربیان کانون دانست که از تجربه و دانش وی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد در سایه همراهی و همدلی اعضا و مربیان ادبی، کانون بتواند مانند گذشته، شاعران و نویسندگان بزرگی را به جامعه معرفی کند.

در پایان این مراسم از اعضا و مربیان برگزیده جشنواره ادبی «سلام صلح عزیز» با حضور مدیرکل کانون و حسین تولایی با اهدای یادبود و لوح سپاس، قدردانی شد.

گفتنی است، پیش از این مراسم،ش تولایی در نشستی با حضور مربیان ادبی مراکز فرهنگی و هنری کانون نیز شرکت کرده بود.

یادآور می‌شود نشست استانی "انجمن ادبی آفرینش " نخستین پنج شنبه هر ماه در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =