کد خبر: 280786
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
آغاز مسئولیت مدیرکل جدید کانون خوزستان در اهواز

آیین رسمی معرفی مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در اهواز و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین وحید کیانی به عنوان مدیرکل جدید معرفی و از تلاش‌های سه ساله غلامرضا شنبدی در این مسئولیت قدردانی شد.

در این آیین معاون فرهنگی کانون طی سخنانی به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های جدید کانون پرداخت و با تاکید بر اهمیت توجه به بحث آسیب‌ها و مهارت‌های اجتماعی و فقدان آموزش کافی به مخاطبان یعنی همان کودکان و نوجوانان گفت: این مساله نیاز به توجه ویژه دارد و بدون هیچ تعارفی باید تلاش کنیم و بستری را فراهم آوریم که کانون به‌عنوان یک امین و مشاور در کنار خانواده‌ها برای کودکان و نوجوانان و مهارت‌های زندگی قرار بگیرد و تلاش‌ها به این سمت است تا این مجموعه به یک الگوی فعالیت اجرایی و علمی برای مشاوره در خانواده‌ها تبدیل شود.

محمدرضا زمردیان روز 24 مرداد 1397 در اهواز با اشاره به این‌که بافت فکری و نیازهای جامعه امروز تغییر پیدا کرده، گفت: کانون باید در این زمینه خودش را منطبق با نیازهای جامعه به‌روز کند، به همین دلیل برنامه‌ریزی‌ها نیاز به بازنگری دارند.

وی لازمه کار کردن در این کانون را به عنوان یک مجموعه فرهنگی اول از همه اخلاق باوری، دین‌مداری و نگاه همراه با عطوفت و مهربانی و دور شدن از نگاه های سیاسی و جناحی در انتخاب و گزینش افراد عنوان کرد و افزود: اگر ما در کانون بتوانیم محبت و نگاه اخلاق مدارانه را در بین همکاران خودمان و مخاطبان کانون که اعضای کودک و نوجوان هستند بیش از پیش ترویج دهیم، قطعاً باری از روی دوش جامعه برداشته می‌شود و تأثیرگذار خواهیم بود.

معاون فرهنگی کانون با تاکید بر پرهیز از نگاه‌های جناحی و سیاسی در کانون یادآور شد: افراد با هر رنگ و جناحی به شرطی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشند و دلشان با کودکان این سرزمین باشد، برای کانون و مسئولان آن مهم هستند و باید فضای کار برای آن‌ها در مجموعه فراهم باشد.

زمردیان سیاست اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 97 و 98 را جذب و پایدارسازی اعضا، بخصوص در حوزه نوجوانان اعلام کرد و گفت: کانون طی سالیان گذشته در حوزه کودکان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده اما متأسفانه در حال حاضر با کمبود فعالیت در بخش نوجوانان روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به این‌که سیاست‌های جدید کانون که باید همه همکاران به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، بحث مهارت‌های اجتماعی است، عنوان کرد: کانون در این دوره توجه و تمرکز خود را بر روی فعالیت‌های ادبی، فرهنگی و هنری معطوف کرده و دست‌آوردهای خوبی هم داشته است اما وقتی در کانون صحبت از تفکر خلاق می‌شود حتماً نگاه‌ها به زندگی خوب و تمرین آن باید باشد.

لزوم همراه شدن برنامه‌های کانون با فن‌آوری‌های‌های جدید

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان نیز در ادامه این آیین گفت: برنامه‌های کانون باید با فن‌آوری‌های جدید و روز دنیا پیش برود و بتواند جمعیت کودک و نوجوان استان را بیش از پیش دربر بگیرد.

وحید کیانی با بیان این‌که کارکنان و مربیان رسالت سنگین و مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند، افزود: مجموعه‌های فرهنگ‌ساز از سوی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی خلاقیت و نوآوری را از جمله راهبردهای اساسی در کانون بیان کرد و در عین حال گفت: همراهی هنرمندان، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین دستگاه‌های اجرای در این زمینه بسیار اثرگذار خواهد بود.

 او در نخستین سخنرانی رسمی‌اش در کانون بر تعامل دوسویه با کنشگران فرهنگی، هنری و اجتماعی به همراه آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان همچنین توجه به شرایط اقلیمی موجود، صیانت از محیط‌زیست و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مفاهیم محیط زیستی و برگزاری طرح «هر کودک یک میراث دار» با هدف تمرکز بر تاریخ دوره‌های مختلف و آشنا کردن مخاطبان با میراث فرهنگی منطقه‌ی زندگی خودشان تاکید کرد.

افزایش تعداد مراکز کانون پرورش فکری در خوزستان

مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان نیز که تیر سال 1394 این مسئولیت را برعهده گرفته بود  توضیح داد که آن زمان تعداد مراکز کانون 52 مرکز بود اما این عدد هم‌اکنون به 62 مرکز رسیده است که 6 تای آن کتاب‌خانه‌های سیار است.

غلامرضا شنبدی در مجموع جایگاه خوزستان را نسبت به دیگر استان‌های کشور در زمینه فعالیت کتابخانه‌های سیار و مراکز فرهنگی هنری جایگاه ممتازی دانست.

قاسم تنها مدیر کل دفتر مرکزی حراست کانون نیز در این سفر معاون فرهنگی کانون را همراهی می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =