دوربین خبرنگاران کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری زاهدان در پویش «فصل گرم کتاب»

اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با شیوه‌ای تازه مخاطبان را با کانون و فعالیت‌های آن آشنا می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضای مراکز فرهنگی هنری زاهدان فعالیت‌های خود را برای معرفی کانون و ویژه برنامه‌ی «فصل گرم کتاب آغاز کردند.

ویژه برنامه‌ی فصل گرم کتاب، که در نخستین گام با استقبال گرم خانواده‌ها روبه‌رو شد، پویش ملی کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان ایران است که با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقای مهارت‌های زندگی انجام می‌شود.

در این ویژه برنامه، که تا پایان شهریور ماه هر پنج‌شنبه در پارک فرهنگیان زاهدان اجرا می‌شود، مربیان کانون با ایجاد ایستگاه‌های کتاب‌خوانی و با همکاری شهرداری فضایی برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی، با محوریت کتاب‌خوانی، به مخاطبان ایجاد کرده‌اند و با اجرای برنامه‌های خلاق و متنوع(شعرخوانی، نمایش فیلم، کاردستی، قصه گویی و...) برای خانواده‌ها و فرزندان، کانون و فعالیت‌های آن را به مخاطبان معرفی می‌کنند.

از سویی معرفی کانون و فعالیت‌های پویای فرهنگی، هنری، ادبی و علمی آن از دیرباز مورد توجه جدی همکاران بوده است و این کار با روش‌های گوناگون( تبلیغات محیطی، حضور در مدرسه‌ها و...) در میان مخاطبان انجام می‌گرفته است.

در این میان اعضای کودک و نوجوان کانون نیز، که فعالیت‌های کانون را در پرورش خلاقیت‌های خود موثر می‌دانند و همواره سفیران معرفی کانون بوده‌اند، شیوه‌ی جدیدی برای معرفی کانون و فصل گرم کتاب در پیش گرفته‌اند.

در این طرح خلاق، اعضا با دوربین کانون در میان کودکان و نوجوانان حاضر می‌شوند و با طرح پرسش‌های خود علاوه بر اطلاع از میزان آشنایی آنان با فعالیت‌های کانون و ویژه برنامه‌ی فصل گرم کتاب، اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار آنان قرار می‌دهند و آنان را تشویق به حضور در مراکز فرهنگی هنری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =