فراخوان انگلیسی و عربی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

فراخوان انگلیسی و عربی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون برای حضور قصه‌گویان علاقه‌مند خارجی، ترجمه و منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی می‌توانند با موضوع «قصه زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی)» از درس‌ها، عبرت‌ها، تلاش‌ها، دوستی‌ها و... از هر آنچه که «قصه زندگی من» را می‌سازد، قصه‌های خود را با توجه به رویکردهای اخلاقی و تربیتی آماده و ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان قصه‌گویان خارجی می‌توانند به دو شیوه «قصه‌گویی سنتی» (کلاسیک) شامل قصه‌گویی به شیوه‌ی روایت‌گری بدون ابزار و «قصه‌گویی خلاق» با استفاده از ابزار و امکانات دیداری و شنیداری، قصه‌های خود را در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ارایه دهند.

این فراخوان به شرایط شرکت در این رویداد فرهنگی اشاره کرده است که بر اساس آن «قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان در نهایت 15 دقیقه با ترجمه»، «ارسال نمونه اجرای قصه (دقیقا طبق همان متن قصه‌ای) که ارسال می‌شود» و «رعایت پوشش مناسب و محتوای قصه منطبق با قوانین اسلامی در کشور جمهوری اسلامی ایران» از جمله شرایط آن است.

«انتخاب قصه مناسب هم ‌راستا با محورهای جشنواره، توانایی به کارگیری فنون قصه‌گویی (استفاده از زبان بدن، به‌کارگیری لحن و کلام، پرداخت قصه و...)»، «توانایی اجرای جذاب برای تعامل با مخاطبان کودک و نوجوان» و «خلاقیت و نوآوی (متن، اجرا و پوشش)» از مهم‌ترین شاخص‌های داوری بین‌المللی از کشورهای مختلف، این رویداد فرهنگی است.

بر همین اساس، قصه‌ی متقاضیان خارجی پس از بررسی از سوی هیات داوران به بخش پایانی جشنواره راه پیدا می‌کند.

این فراخوان با این مقدمه منتشر شده است: هر آدمی قصه‌ای دارد از شادی‌ها و غم‌ها، سختی‌ها و آسانی‌ها، خاطره‌ها، لحظه‌های ماندگار کودکی، تلخی‌ها و شیرینی‌ها، قصه‌هایی که هر کدام درسی است برای زندگی. همه ما در زندگی روزانه خود بارها از این کتاب پرخاطره قصه‌هایی را برای ارتباط با دیگران روایت می‌کنیم. گاهی با بیان رنج‌ها برای ایجاد همدلی و گاهی از عشق و شادی برای همراهی.

بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان خارجی در جشنواره تا تاریخ 30 شهریور ۱۳۹۷ فرصت دارند قصه، بیوگرافی کامل و فیلم اجرا را به نشانی festival@kpf.ir ارسال کنند.

همچنین شماره تلفن 88971387 (009821) برای پاسخ‌گویی به سوال‌ها در نظر گرفته شده است.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اواخر آذر 1397 در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =