کد خبر: 280837
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
نوشتن، دنیای بدون مرز است

وقتی قلم بدست می‌گیرید و می نویسید دیگری مرزی پیش روی‌تان نیست و می توانید به دور از هیایوهای دنیای واقعی تمام افکار و حتی دنیای آرمانی خود را روی کاغذ پیاده کنید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان شمالی، سید نوید سید علی اکبر میهمان نهمین دوپنجره خراسان شمالی در جمع کودکان و نوجوانان از دنیای نوشتن گفت و خاطر نشان نمود: برای نویسنده شدن نیاز به هیچ ابزاری نیست، در دورافتاده ترین روستاها هم می توان با تمرین و ممارست در این زمینه صاحب نام شوید.

نویسنده کتاب «ملیکا و گربه اش» به دنیای بی انتهای نوشتن اشاره کرد و از کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی خواست تا واهمه ای برای نوشتن نداشته باشند و هر روز خود را ملزم به این کار کنند تا جایی که نوشتن برایشان یک عادت روزانه شود.

«سید علی اکبر» که به بهانه نقد کتاب پریزادان درخت سیب میهمان اعضای مراکز این استان شده بود، به نام‌آوران ادبیات کودک اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از نویسندگان کودک از روستاهای دوردست وارد این عرصه شدند و در حال حاضر آثارشان به زبان ‌های مختلف به چاپ رسیده است برای همین نمی توان گفت که برای نویسنده شدن و چاپ کتاب فقط باید ساکن شهرهای بزرگ بود.

نویسنده کتاب«داستان شغل ها» همچنین به آغاز فعالیت خود در عرصه نویسندگی هم اشاره کرد و از کودکان و نوجوانان خواست که برای نوشتن امروز و فردا نکنند زیرا نقطه آغاز هر چقدر در سنین پایین تر باشد برای آزمون و خطا زمان بیشتری وجود خواهد داشت.

«منیر صادقی» مدیر کل کانون استان هم در این نشست  با بیان اینکه در قالب دو پنجره این امکان فراهم می شود تا نویسنده و مخاطب رودررو و بدون واسطه به گفت‌وگو بپردازند، عنوان کرد: تقویت قدرت تفکر و تجزیه و تحلیلی که دراین برنامه برای مخاطب ایجاد می شود منجر به تربیت نسلی متعهد، کارآمد، خلاق و بصیر خواهد شد.

وی افزود: برنامه دو پنجره فرصتی مناسب برای شاعران و نویسندگان فراهم می آورد تا با حضور در جمع کودکان و نوجوانان با سلیقه و نیاز آنها آشنا شوند و در آثار بعدی بیش از پیش به این اولویت‌ها بپردازند.

ویخراسان بزرگ را مبدأ و آغازگر نظم و نثر فارسی با سبک خراسانی دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های ادبی و برنامه‌هایی از این طیف بتوانیم استعدادهای ادبی کودکان را کشف و پرورش دهیم تا مثل گذشته نویسندگان و شاعرانی نام‌آور از این خطه ادیب‌پرور سربرآورند و بر غنای فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی افزوده شود.

«محمد فرج زاده» معاون فرهنگی و اجرایی کانون استان هم در این نشست با ابراز خرسندی از اینکه کودکان و نوجوانان بصورت جدی می توانند در قالب این برنامه وارد عرصه نقد شوند عنوان کرد: باید در نقد جانب احتیاط را لحاظ کرد و فقط بدنبال تخریب نبود، یک اثر بدون شک باید از جنبه های مختلف مورد بازبینی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نقدکردن آنچه مورد بررسی قرار می گیرد، اثر یک خالق می باشد بدون حاشیه‌هایی که می تواند پیرامون آن وجود داشته باشد، یک نقاد خوب باید سعی کند به این اصول اشراف پیدا کند.

گفتنی است سید نوید سید علی اکبر در ادامه این برنامه در سومین روز طرح کشوری پویش فصل گرم کتاب بجنورد هم شرکت کرد و در بوستان مادر و کودک میهمان کودکان و نوجوانان بجنوردی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =