کودکانه فکر کنیم و در کنار هم کودک باشیم

جمال الدین اکرمی نویسنده کودک و نوجوان در کارگاه آموزشی ویژه مربیان ادبی بر کودکانه فکر کردن و در کنار کودک بودن تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، کارگاه آموزشی ویژه مربیان ادبی به همت مرکز آفرینش‌های ادبی با عنوان «قصه‌نویسی» با حضور جمال الدین اکرمی نویسنده کودک و نوجوان در سالن کنفرانس مرکز شماره یک همدان دایر شد.

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان با حضور  در مراسم آغازین این کارگاه بر توانمندی کارکنان کانون در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی تاکید کرد و افزود: مربیان کانون عاشق کار خود هستند.

وی از قصه‌گویی بعنوان یکی از فعالیت‌های تخصصی کانون نام برد که مربیان کانون در این حوزه می‌توانند تاثیر گذار بر روی جامعه هدف کانون باشند.

مدیر کل کانون گفت: کودکان و نوجوانان عضو  مراکز کانون در آینده انسان‌های موفقی خواهند بود و در برابر  بسیاری از آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند.

جمال الدین اکرمی با ابراز خرسندی از حضور در کانون همدان خاطر نشان کرد: از کار در کانون هرگز خسته نمی‌شوم چرا که ما برای فعالیت در حوزه کودک و نوجوان آمادگی داریم.

وی گفت: مربیان کانون در آینده بچه‌ها نقش مهمی را دارندچرا که باعث افزایش بینش و جهان بینی به کودکان و نوجوانان ‌می‌شود.

اکرمی از مرغک کانون بعنوان افتخار خود نام برد و گفت: کودکانه فکر کنیم و در کنار هم کودک باشیم و کودکی خود را هرگز فراموش نکنیم  و به فکر هم نوع بودن را از دوران کودکی آموزش دهیم.

وی اظهار کرد: کسی که می‏خواهد برای نوجوانان‏ بنویسد، باید شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و سلیقه‌های مخاطب خود داشته باشد و لازم است که نویسنده‏ علاوه ‏بر تعیین درک واژگانی و معنایابی‏ عبارت یا جمله،پژوهشی نیز درباره طول و ساختار جمله مناسب برای گروه سنی مخاطب خود انجام دهد و به همین جهت توصیه می‏ شود که نویسندگان از جمله‏‌هایی با مفاهیم بسیار دشوار استفاده‏ نکنند.

بهناز ضرابی زاده کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون استان از مربیان ادبی کانون استان بعنوان بهترین شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان استان همدان یاد کرد و افزود: اگر مربی شیفته ادبیات باشد و در فضای شعر و داستان نفس بکشد می‌تواند اعضا را تشویق به مطالعه و ترغیب به خلق اثر کند. خوشحالیم که مربیان ادبی کانون استان همدان از بین بهترین شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان استانی انتخاب شده‌اند و هر یک کارنامه درخشانی در این زمینه دارند.

گفتنی در این کارگاه در 29 مردادماه سال جاری و با حضور فروغ السادات شایگان کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون کشور دایر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =