ظرفیت‌ها و سلیقه‌های مخاطب را بشناسیم

جمال‌الدین اکرمی نویسنده کودک و نوجوان گفت‌: کسی که برای نوجوانان‏ می‌نویسد، باید شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و سلیقه‌های مخاطب خود داشته باشد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اکرمی در کارگاه آموزشی قصه‌نویسی ویژه مربیان ادبی همدان خاطرنشان کرد: از کار در کانون هرگز خسته نمی‌شوم و برای فعالیت در حوزه کودک و نوجوان آمادگی دارم.

نویسنده کتاب «شب بخیر ترنا» گفت: مربیان کانون در آینده‌ی بچه‌ها نقش مهمی دارند و بینش و جهان‌بینی کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهند.

اکرمی از مرغک کانون به‌ عنوان افتخار خود نام برد و گفت: کودکانه فکر کنیم و در کنار هم کودک باشیم و کودکی خود را هرگز فراموش نکنیم و به فکر همنوع بودن را از دوران کودکی آموزش دهیم.

او تأکید کرد: نویسنده‏ باید علاوه ‏بر تعیین درک واژگانی و معنایابی‏ عبارت یا جمله، پژوهشی نیز در باره طول و ساختار جمله مناسب برای گروه سنی مخاطب خود انجام دهد و به همین دلیل توصیه می‏‌شود که نویسندگان از جمله‏‌هایی با مفاهیم بسیار دشوار استفاده‏ نکنند.

گفتنی است کارگاه آموزشی ویژه مربیان ادبی به همت مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با حضور فروغ‌السادات شایگان کارشناس این مرکز در سالن کنفرانس مرکز شماره یک همدان دایر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =