نام دو فیلم و سه اثر پویانمایی کانون خراسان رضوی در میان نامزدهای دریافت جایزه جشنواره فیلم کودک برای کودک

اسامی فیلم‌ها و پویانمایی‌های نامزد دریافت جایزه جشنواره دوسالانه فیلم کودک برای کودک (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پس از بررسی بیش از ۶۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، هیات داوران ۵۰ فیلم را به عنوان نامزدهای حضور در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان و دریافت جایزه این رویداد هنری معرفی کردند.

بر اساس این گزارش داوران در بخش فیلم‌های زنده تولید شده از سوی کودکان ۲۴ فیلم را از میان ۱۴۲ فیلم کوتاه، ۱۳ مستند و ۵۷ فیلم مربوط به بخش مروری بر جشنواره انتخاب و در بخش آثار پویانمایی نیز ۲۶ اثر را از میان ۴۱۶ پویانمایی رسیده به دبیرخانه معرفی کردند.

در این جشنواره فیلم‌های «باور» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون گناباد و «دست بالای دست بسیار است» اثر مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد از استان خراسان رضوی در بخش فیلم‌های زنده نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

هم‌چنین آثار پویانمایی با عنوان‌های «نذری» و «کلاغ فیروز» از مرکز فرهنگی هنری جغتای و «چوب جادویی» کاری از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ کانون مشهد نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

گفتنی است: آثار بخش فیلم کوتاه و مستند این جشنواره را محمدرضا کریمی صارمی، غلام‌رضا حیدرنژاد و لیلا میرهادی و بخش پویانمایی را محمدرضا کریمی صارمی، هدی اثنی‌عشری و مهدی خرمیان داوری کردند.

داوری نهایی هشتمین دو سالانه قاصدک فیلم کودک برای کودک طی روزهای ۲۲ و۲۳ مرداد ۱۳۹۷ در اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار شد.

قرار است از برگزیدگان جشنواره در نیمه اول شهریور هم‌زمان با دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان تجلیل شود و اعضای خالق آثار نامزد دریافت جایزه به عنوان اعضای انجمن فیلم سازان نوجوان کانون به رسمیت شناخته ‌شوند.                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =