مهرواره بومی و ‌محلی درشهرستان فومن برگزارمی شود

مدیرکل کانون استان گیلان از برگزاری مهرواره بومی و محلی از سوم تا هفتم شهریور سال ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شهرستان فومن خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی با اعلام این خبرافزود: ‌پاس‌داشت ارزش‌های بومی و محلی، معرفی آداب و رسوم و هم‌چنین آشناسازی نسل جدید با گنجینه‌های فرهنگی گیلان زمین، از اهداف برگزاری این مهرواره به شمارمی‌رود.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین با یادآورشدن این موضوع که هویت، بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر ملتی است، گفت: مقابله با نحله‌های دشمنان و مواجهه با تهاجم روزافزون فرهنگی، نیازمند معرفی هرچه بیش‌تر داشته‌های ملی و مذهبی به مخاطبان، به ویژه نسل کودک و نوجوان است و این مهرواره نیز با توجه به نیازهای امروز جامعه برنامه‌ریزی و به‌مرحله اجراگذاشته‌می‌شود.  

این مسوول فرهنگی درادامه، «بازی‌های محلی»، «غذاهای محلی» و «صنایع دستی، گردش‌گری و آداب و رسوم» را از بخش‌های سه‌گانه این مهرواره خواند و ازکودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای شرکت در فعالیت‌های این مهرواره که از سوم تا هفتم ماه جاری در مرکز فرهنگی هنری فومن، واقع درپارک کودک این شهرستان برگزارمی‌شود، دعوت‌کرد.  

قدردانی از همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان فومن در برگزاری این مهرواره در هفته دولت، دیگربخش سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود و وی درپایان از همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای معرفی افزون‌تر فرهنگ غنی استان گیلان به مخاطبان استقبال‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =