کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری شماره۸ کانون مشهد از باغ پرندگان بازدید کردند

به منظور تربیت روحیه پرسشگری و پرورش و تعمیق حس دینی در کودکان و نوجوانان، مرکز فرهنگی هنری شماره۸ مشهد اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «کارگاه بهشت» کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، کارگاه بهشت، عنوان کارگاه دینی و تربیتی مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد است که هر هفته روزهای دوشنبه برگزار می‌شود که با استقبال خوب اعضا مواجه شده است.

در این کارگاه اعضا با شیوه‌های خلاقانه و از طریق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بازدیدهای علمی ضمن مشاهده نشانه‌های خدا در آفرینش، عظمت خدا را در جهان احساس کرده و غیر او را حقیر و کوچک می‌شمارند.

طاهره پورنیاکان مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد در این باره گفت: در کارگاه‌ «بهشت» که در تابستان امسال برپا شد، اعضا با احادیث، آیات و روایات گوناگون آشنا می‌شوند و با استفاده از تصاویر رنگی و فانتزی نشریه‌های زیبایی با موضوع دینی و اعتقادی درست می‌کنند و بابت حضور فعال و منظم خود در کارگاه ستاره طلایی را به عنوان تجلیل دریافت می‌کنند.  

پورنیاکان در ادامه افزود: بازدیدهای علمی در واقع کتاب‌های عملی در موضوع توحید و خداشناسی است که به ما درس عظمت پروردگار را می‌دهند و در آخرین روزهای مردادماه کارگاه بهشت به صورت یک اردوی یک روزه در باغ پرندگان مشهد با حضور ۱۶ نفر از اعضای فعال این کارگاه برگزار شد و آنان ضمن تماشای پرندگان مختلف از فضای شاد و سالم باغ بهره بردند و آن‌چه دیدند را به زبان ساده خود بر روی کاغذ آوردند که دو نمونه از این نوشته‌ها را در ادامه می‌خوانیم:

ملیکا رمضانی عضو ۱۱ ساله مرکز عظمت کردگار را در مخلوقات زیبا دید و نوشت: «امروز در باغ پرندگان در قفس‌های بزرگ و کوچک و گاها بیرون قفس، پرندگانی را دیدم بسیار زیبا و قشنگ، در یکی از قفسه‌ها که نام پرنده را نوشته بودند قرقاول، عظمت و بزرگی خداوند را در لابه‌لای پرهای این پرنده دیدم که با سلیقه زیاد رنگ‌ها کنار هم چیده شده بودند و در نور خورشید برق می‌زدند. انگار قرقاول پیراهن مجلسی تنش کرده است. بعضی از پرندگان بزرگ و بعضی دیگر کوچک بودند. بعضی از آن‌ها منقارهای عجیب و گروهی پاهای بلند و یا کوتاه داشتند. من امروز علاوه بر زیبایی‌های پرندگان، بزرگی و عظمت و مهربانی خداوند نیز دیدم. خدایا متشکرم.

مائده نوروزی عضو دیگر مرکز نیز بازدید از باغ پرندگان را فرصت خوبی دانست و نوشت: باغ پرندگان خیلی زیبا بود خوشحالم که تعداد ستاره‌هایم در کارگاه «بهشت» زیاد بود و من توانستم در این اردوی یک‌روزه حضور داشته باشم ... امروز پرندگان زیادی را در قفس‌ها دیدم. درست است که موضوع کارگاه زیبایی‌های جهان آفرینش بود ولی ناراحت شدم که چرا باید زیبای‌های پروردگار را در قفس‌ها زندانی کرد.

گفتنی است؛ باغ پرندگان اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور در منطقه گردشگری تجاری سپاد در شهر مقدس مشهد است که انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن نگهداری می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =