کد خبر: 281066
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
بازدید 652
بچه‌ها از «آب و تاب» گفتند

کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان البرز، در هفتمین نشست ادبی دو پنجره، کتاب آب و تاب نوشته سعیده موسوی‌زاده را نقد و بررسی کردند.

                        

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، موسوی‌زاده، شاعر این کتاب که تاکنون حدود چهل اثر را در قالب شعر و داستان، برای کودکان ونوجوانان منتشر کرده است در این نشست گفت:« اگر ما شاعران دیدگاه مخاطبان را در مورد اشعار خود  ندانیم ممکن است راه را اشتباه برویم».

این شاعر برگزیده در جشنواره ادبی «پروین اعتصامی» از خاطرات کودکی‌اش و ساخت کتاب‌های قصه با ورق‌های به جا مانده از دفترهای مدرسه و بازنویسی قصه‌های شاهنامه به عنوان اولین اثرش برای بچه‌ها سخن گفت و رمز موفقیت خود را استفاده از نظرات استادانی چون «ناصر کشاورز» و دقت در محیط اطرافش و استفاده از هر فرصتی برای دانستن نظر مخاطب و توجه به کودکانه‌ها دانست.

این نشست در حالی برگزار شد که از مدت‌ها قبل، اعضا با همکاری مربیان و رابطان ادبی مراکز، کتاب آب و تاب را خوانده و در جلسات ویژه‌ای در رابطه با آن صحبت کرده و آثار ادبی و هنری دیگری را در این زمینه تهیه کرده بودند.

آنان در این برنامه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با شاعر این کتاب، لحن روان و زیبا، استفاده از خلاقیت و هنر، نگاه نو به  زندگی و دقت شاعر به محیط اطراف را از نکات برجسته دانستند و ضمن بیان زیبایی‌های تصویری کتاب، از او خواستند که در آثار بعدی،  بیشتر برای‌شان، شعر طنز بگوید.

نمایش طنز «من سعیده  موسوی‌زاده هستم»، با اجرای تسنیم کردی، عضو کتاب‌خوان مرکز شماره سه کانون کرج، هم‌خوانی اشعار کتاب آب و تاب، برگزاری مسابقه ادبی از این کتاب، خوانش شعر توسط شاعر و اهدای هدایای اعضا شامل کاردستی، تصویرگری کتاب، نقاشی خلاق «چهره شاعر» به سعیده موسوی زاده و اهدای کتاب با امضای این شاعر به اعضا،  از ویژه برنامه‌های این مراسم بود که مریم کوچکی، کارشناس ادبی کانون در استان البرز، اجرای آن را برعهده داشت.

در این نشست  که از ساعت 10 تا 12 روز دوشنبه 5 شهریور برگزار شد، حسین تولایی از شاعران و مسئولان واحد آفرینشهای ادبی کانون تهران، مهری فلاح، معاون کانون البرز و جمعی از کارشناسان، مسئولان ، مربیان و والدین و اعضا اداره کل  کانون پرورش  قکری کودکان و نوجوانان استان البرز در سالن همایشهای این سازمان در کرج حضور داشتند.

نشست دو پنجره، به همت واحد آفرینشهای ادبی کانون، هر سال با حضور یک شاعر یا نویسنده برگزار می‌شود تا ضمن آشنایی اعضا با کتاب و ترغیب به مطالعه و تولید اثر، نویسندگان و شاعران نیز با محتوای مورد علاقه نسل امروز و نقد کتاب هایشان از نگاه آنان آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =