کد خبر: 281080
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
بازدید 595
برگزاری نشست اعضای مکاتبه‌ای کانون در رشت

نشست اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز در سالن‌ همایش‌های این دستگاه فرهنگی در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست به‌منظور همراه‌سازی افزون‌تر اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی و آشناسازی هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان با فعالیت‌های آن صورت‌گرفت.

مدیر کل کانون استان گیلان در این نشست که با همراهی اعضا و خانواده‌ها برگزارشد، با ابراز خشنودی از ایجاد فرصت مناسب برای دیدار با اعضای مکاتبه‌ای این مجموعه‌ی فرهنگی گفت: خرسندیم که میزبان کودکان و نوجوانانی هستیم که در قالب نوشته و ارسال اثر با آنان پیوندی ناگسستنی داریم.

اسفندیارضیائی درهمین حال این نشست را به دیدار خانواده‌ای دور از هم تشبیه‌کرد و هم‌نشینی با کودکان و نوجوانان عضو بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی را ویژه و خاص دانست.

این مدیر فرهنگی در این میان به لذت مطالعه کتاب و هم‌چنین نامه‌نگاری در عصر حاضر اشاره و با بیان این‌که پیشرفت فن‌آوری مانعی برای لذت بردن از رنگ و بوی کتاب‌های کاغذی نیست، تصریح‌کرد: انتظار دریافت نامه از سوی مربی و عضو نیز انتظاری شیرین و دوست‌داشتنی است که جایگزینی برای آن وجودندارد.

تبیین جایگاه و ارزش قلم در قرآن و دین مبین اسلام، ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی بود و وی با تاکید براین مساله که قلم، بسترساز سعادت انسان‌هاست، به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد که احساس پاک‌شان را جدی‌گرفته و با مطالعه و مهارت‌آموزی وارد میدان زندگی‌شوند.

برپایه این گزارش، خوانش آثار از سوی اعضای مکاتبه‌ای و آشنایی با صندوق پستی ۳۱۸۱ از جمله برنامه‌های این نشست  بود و در ادامه نیز حاضران ضمن تماشای فیلم «ای نامه که می روی به سویش» به قرائت فرازهایی از نامه‌های خود و توصیف احساس‌شان در هنگام نگارش این نامه‌ها پرداختند.

اهدای کتاب و پاکت پاسخ‌گویی به اعضا و تجلیل از فاطمه ملکی، پیش‌کسوت بخش مکاتبه‌ای کانون و هم‌چنین اهدای لوح سپاس به مرضیه فرمانی، شاعر و عضو پیشین بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی، بخش پایانی این نشست به شمارمی‌رفت.

گفتنی است، بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان به بیش از ۱۸۰  عضو کودک و نوجوان که به مراکز ثابت کانون پرورش فکری دسترسی ندارند، خدمات فرهنگی ارایه‌ می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =