قدردانی از وحید خسروی مربی کانون کرمانشاه برای شادی بخشی به کودکان زلزله‌زده

وحید خسروی مربی هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در آیین پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی تهران مبارک، قدردانی و بزرگداشتی نیز برای زهرا صبری عضو شورای سیاست‌گذاری تئاتر کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دوره‌ی جشنواره، از «وحیدخسروی»، مربی کانون استان کرمانشاه، زهرا صبری کارگردان نمایش «منو نمی‌بره» یکی از نمایش‌های کانون در جشنواره و فرشته ابراهیمی از خراسان رضوی قدردانی شد.

وحید خسروی که پس از زلزله سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی تلاش کرده بود تا شادی را برای کودکان زلزله‌زده به ارمغان بیاورد، قدردانی ویژه شد و این مربی کانون ‌در سخنانی کوتاه از مردم ایران برای همراهی‌شان در زلزله کرمانشاه تشکر کرد.

وحید خسروی متولد ۱۳۶۲ کرمانشاه و کارشناس مدیریت فرهنگی از دانشکده فرهنگ و هنر علمی کاربردی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به عنوان بازیگر با نمایش «چوپی میترا» شروع کرد.

او که در تمام این سال‌ها به عنوان مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار بوده است کارگردانی و بازی‌گری در بیش از ۱۵ نمایش در کارنامه هنری خود دارد.

این مربی کانون حضوری موفق در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از جمله عروسکی تهران مبارک، آیینی سنتی، کودک همدان و خیابانی مریوان داشته و جوایزی نیز از این جشنواره‌ها کسب کرده است.

خسروی از معدود هنرمندانی بود که در روزهای پس از زلزله کرمانشاه در آبان سال 1396 با حضور در میان کودکان زلزله‌زده، برای آن‌ها نمایش عروسکی اجرا کرد.

نمایش‌ «او» به کارگردانی خسروی، مربی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در بخش اجرای جشنواره عروسکی تهران مبارک نیز راه یافته بود. خسروی در نمایش محیطی «زال و سیمرغ» به کارگردانی سعید ذبیحی نیز ایفای نقش کرد.

بر اساس این گزارش، در مراسم پایانی جشنواره تهران مبارک همچنین بزرگداشت ویژه‌ای برای زهرا صبری عضو شورای سیاست‌گذاری تئاتر کانون و نویسنده و کارگردان نمایش «منو نمی‌بره» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری برگزار شد.

در عین حال، از نگاه دپارتمان نقد تئاتر فستیوال، کارگردان و عروسک‌گردان‌های نمایش «منو نمی‌بره» و بازیگر و عروسک‌گردان زن نمایش «ترنج» به کارگردانی افسانه زمانی به عنوان برترین‌های هفدهمین جشنواره تهران مبارک معرفی شدند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند و با شعار «آسمون عروسک‌ها آبیه آبیه» و با آرزوی صلح و دوستی برای همه جهان روز 7 شهریور 1397 در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =