کانون استان قم، غرفه‌ برگزیده‌ نمایشگاه «اخت‌الرضا»

این نمایشگاه که به همت شهرداری دو استان قم و مشهد در محل کوهسنگی شهر مشهد برگزار شد، از عید قربان آغاز و تا عید غدیر ادامه داشت که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نیز حضور درخشانی از خود نشان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم،  در این نمایشگاه که به مدت ۸ روز از عید قربان تا عید غدیر در محل کوهسنگی شهر مشهد برگزار شد با حضور مربیان فرهنگیهنری و ادبی کانون قم و با انجام فعالیتهایی نظیر سفالگری، کاردستی، بازی‌های محلی‌بومی و دیگر کارگاه‌ها به معرفی قم پرداخته شد.

عبداله نادری‌راد با تاکید بر اهمیت وجود غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در این نمایشگاه و سرگرم سازی همراه با برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه اخت‌الرضا از درخشش و پیشتازی این غرفه تشکر کرد و با توجه به تجربه‌ی موفق کانون قم در نبطیه لبنان و نمایشگاه اخت‌الرضا در مشهد ابراز امیدواری کرد که این دو نمایشگاه آغاز راه فعالیت‌های مشترک بیشتر با این اداره کل باشد.

 معرفی خرمهره و ساخت دستبند و انگشتر و گردنبند با آن، کارگاه سفالگری و ساخت بناهای قم و طرح فرش قم بر روی خشت های گلی، از جمله فعالیت های انجام شده در این نمایشگاه بود.

مربیان همچنین در کارگاه ساخت فرفره های کاغذی و رنگ آمیزی  گل و بته های اسلیمی از نقوش فرش قم، ضمن آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با قم لحظات شادی را برای آنان فراهم آوردند.

بازی‌های ادبی توپ و سبد با کلمه های دو نقطه و سه نقطه مثل قم و مشهد، پازل شش وجهی اماکن متبرکه و بناهای تاریخی قم با معرفی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران، تیمچه فرش قم، خانه ی ملاصدرا، خانهی تاریخی زند و خانه‌ی تاریخی یزدان پناه از بازی های انجام شده در این غرفه بود.

همچنین کودکان و نوجوانان به همراه خانوادههای خود با شرکت در بازی طناب کشی و بازی تاروپود که توسط مربیان استان قم و با هدف معرفی تار و پود فرش طراحی شده بود، لحظاتی به یاد ماندنی را سپری کردند.

در این نمایشگاه که با استقبال گسترده خانوادههایی از سراسر ایران عزیز مواجه شد، دارا و سارا دو عروسک ملی با عروسک گردانی مربیان، کودکان را به شرکت در کارگاه ها دعوت می کردند و با حضور در کارگاه ها، ضمن گفتگویی جذاب با مربی و کودکان حاضر در کارگاه به معرفی قم، سوغات و صنایع دستی این استان می پرداختند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم دو اجرای صحنه‌ای نیز داشتند که قصه‌گویی یکی از مربیان استان خراسان رضوی، مسابقه بین خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان و معرفی کانون از جمله فعالیت‌های آن بود که توانست مورد استفاده‌ی خیلی انبوهی از تماشاگران و مهمانان شهر مشهد باشد.   

در اجرای این رویداد فرهنگی،  تمام مجموعه‌ی اداره کل کانون استان خراسان رضوی نیز در تهیه‌ی ملزومات، خدمات‌رسانی به مربیان، تکمیل غرفه‌ی کانون استان قم و تامین مربی‌های فرهنگی‌هنری، خالصانه نقش به سزایی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =