کد خبر: 281186
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
قصه زندگی برای‌تان آوردم

فیلم «دوچ» به کارگردانی امیرمشهدی عباس با حضور عوامل و بازیگران این اثر سینمایی شامگاه شنبه 10 شهریور در سالن شماره یک چهارباغ و در جریان سی‌ویکمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ثریا قاسمی بازی‌گر فیلم سینمایی «دوچ» گفت: به اصفهان آمده‌ام که برای شما قصه بگویم. من یک مادربزرگم و مادربزرگ‌ها هم همیشه قصه می‌گویند. قصه‌های شیرین هم می‌گویند.

وی افزود: قصه فیلم دوچ را یک عده جوان کاربلد کار کرده‌اند. من برای پشتیبانی از این فیلم دلنشین به اصفهان آمدم. از جوان‌های این فیلم انرژی گرفتم. کار با بچه‌ها سخت است، اما من از بازی در این فیلم بسیار لذت بردم و برایم تجربه‌ای دلنشین بود.

این بازی‌گر پیش‌کسوت خاطرنشان کرد: امیدوارم صدای من به کسانی که توانایی پشتیبانی و ساخت فیلم را دارند، برسد و از فیلم‌های بی‌تکلف و ساده‌ای مثل دوچ حمایت کنند.

قاسمی درباره مضمون این فیلم گفت: «دوچ» فیلمی است که بی‌تکبر و با سادگی هرچه تمام‌تر و بی‌ادعا در شرایط بدی در روستایی کوهپایه‌ای که نزدیک آسمان بود، ساخته شده است. فیلمی ساده، پرمعنا و بی‌تکلف که بی‌ادعا و به دور از پرخاش‌گری و بدآموزی‌های متداول سینما ساخته شده است. من قصه زندگی برای‌تان آوردم؛ قصه‌ای که پر از شادی و غم است.

امیرمشهدی عباس، کارگردان فیلم «دوچ» نیز در ادامه این نشست رسانه‌ای ضمن تشکر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کسانی که در ساخت این فیلم همکاری کردند گفت: خوشحالم که این فیلم به جشنواره رسید و دیده شد. از ثریا قاسمی که فیلم اولی من را حمایت کرد، خوشحالم. مضمون فیلم «دوچ» فقط یک دوچرخه نیست، فیلم من فیلمی انسانی است. من سال‌ها تئاتر کودک کار کردم و ۱۰ سال است که به فضای فیلم‌سازی وارد شده‌ام.

مشهدی عباس ادامه داد: ما بزرگ‌ترها اعتقاد نداریم که می‌توانیم به هرچه می‌خواهیم برسیم. اما بچه‌ها اعتقاد دارند به هرچی بخواهند، می‌رسند. کودکان هدف دارند، حاشیه ندارند و اعتقاد دارند که به خواسته‌هایشان می‌رسند. در واقع راز کائنات همین است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: فیلم‌هایی که در حال حاضر ساخته می‌شود از دغدغه بچه‌ها حرف نمی‌زنند. این فیلم یک اتفاق واقعی است و نیاز واقعی کودکان را به تصویر می‌کشد.

وی درباره وجهه هنری فیلم خود عنوان کرد: من سال‌ها قبل از ساخت فیلم با تئاترهای مختلف در جشنواره‌ها شرکت کرده‌ام. برای من مهم نیست بگویند فیلم هنری ساخته است.

مشهدی‌عباس درباره موسیقی فیلم نیز بیان کرد: دلم می‌خواهد فضای موسیقی و دراماتیک در فیلم‌هایم وجود داشته باشد. سینمای کودک و نوجوان باید با مخاطب روز پیش برود. من تلاش کردم فیلم ضرباهنگ خوبی داشته باشد. سعی کردم قصه در ۸۶ دقیقه، از صفر تا صد، به درستی پیش برود. حتی مرگ هم در فیلم من لطیف است. برای من بیش‌تر از تکنیک، سلامت روحی کودکان و نوجوانان مهم است.

وی درباره اهمیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: کودکان نیازهای خاص خودشان را دارند؛ نیاز به رنگ و موسیقی و شکل‌گرایی دارند. ما سعی کردیم بر اساس نیاز مخاطب فیلم بسازیم. نباید کار ناامید کننده بسازیم. سینمای کودک باید برای کودک باشد و به نظرم اگر روزی این جشنواره تعطیل شود، هیچ فیلم کودکی ساخته نخواهد داشت.

امیرمحمد محمدی، بازیگر نوجوان فیلم در پایان این نشست خبری تصریح کرد: من قبلا تئاتر بازی می‌کردم. این نخستین فیلم من است؛ فیلمی سخت اما حرفه‌ای که با حضور بازیگران بزرگی همچون ثریا قاسمی ساخته شده است. تصمیم دارم در آینده نیز بازیگری را ادامه بدهم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =