کانون می‌تواند در حوزه بانوان و خانواده نقش‌آفرین باشد

مریم اسماعیلی فرد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و محمود مروج، مدیر کل کانون البرز، بر ضرورت هم افزایی بیشتر این دو نهاد و اجرای فعالیت‌های مشترک و نقش آفرینی در حوزه بانوان و خانواده تاکید کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در این دیدار، ضمن اشاره به خاطرات مثبت خود از کانون در دوران کودکی‌اش گفت،  دفتر امور بانوان و خانواده،  نزدیکی بسیاری با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان دارد و حیطه‌ی فعالیت‌ها تا حد زیادی مشترک است و ما نیز به اهمیت فعالیت‌های موثر این سازمان آگاهیم. این مقام مسئول، با توضیح در موردکارگروه زنان و خانواده استان که در ذیل شورای برنامه‌ریزی، فعالیت می‌کند، افزود: ما سعی کرده‌ایم تمام ظرفیت‌های بخش‌های دولتی، خصوصی و سمن‌ها را پیدا کرده و در برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌ها از آن‌ها استفاده کنیم و امیدواریم علاوه بر برنامه‌ریزی مناسب برای خانواده‌ها، کاری کنیم که مادران خانه‌دار نیز حتی پس از سر و سامان گرفتن فرزندانشان،  به مرور وارد فضای اجتماعی شوندو خود را حذف شده از این فضا نپندارند و کانون در تمام این عرصه‌ها می‌تواند حضور موثر و فعال داشته باشد .

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که به زودی با هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها، بتوان از موازی کاری جلوگیری کرده و ظرفیت‌ها را به اشتراک گذاشت.

محمود مروج، مدیر کل کانون البرزنیز، در این دیدار، پیدا کردن فصول مشترک برای همکاری را از ضرورت‌ها دانست و با اشاره به ظرفیت حضور کودکان ونوجوانان در مراکز کانون و حضور موثر بانوان در این سازمان افزود:

کانون دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی در بخش‌های مختلف است و می‌تواند در راستای سیاست‌های دولت  در حوزه‌ی بانوان و خانواده، نقش آفرینی کند.

مروج همچنین محدودیت‌های موجود، را بیان کرده و گفت، نباید این موانع باعث کوتاهی در انجام فعالیت‌ها شود و باید ظرفیت‌های البرز، از جمله بخش خصوصی قدرتمند، شناسایی شوند و در کنار تجربه نیروی انسانی و برنامه ریزی‌های موفق، به پیشبرد اهداف کمک کرده و باعث جریان سازی فرهنگی شود.

معرفی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، از محورهای مهم این گفت و کو بود که مهری فلاح،  معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز، در خصوص این جشنواره و بخش‌های گوناگون آن و استفاده از ظرفیت واحد امور بانوان در معرفی جشنواره و تبلیغات آن و افزایش حضور کمی و کیفی شرکت‌کنندگان و در نهایت تاثیر آن بر رشد فرهنگی و کتابخوانی،  مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه کارشناسان فرهنگی، ادبی، آموزش و پژوهش و روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز، هر کدام به مهم‌ترین اقدامات کانون در حوزه کاری خود اشاره کرده و خواستار همکاری‌های بیشتر شدند.

جشنواره قصه‌گویی، هفته ملی کودک، کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک از جمله طرح‌های اشتراکی بود که قرار است به زودی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و ظرفیت‌های هر دو نهاد در این خصوص شناسایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =