شب زرین فیلم‌های کانون در اصفهان رقم خورد

«ضربه فنی» و «دوچ» دو فیلم بلند سینمایی کانون پرورش فکری 11 پروانه زرین، تندیس، جایزه و لوح قدردانی سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را از آن خود کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آخرین روز از سی‌ویکیمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزیدگان در آیینی با حضور مسوولان معرفی شدند.

این در حالی است که دور تازه تولید فیلم‌های سینمایی در کانون و نخستین حضور این دو اثر در جشنواره‌های سینمایی با موفقیت همراه شد.

بر همین اساس در آیین اهدای جوایز، فیلم 90 دقیقه‌ای «ضربه فنی» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا رمضانی موفق به دریافت سه پروانه زرین، یک جایزه ویژه، یک تندیس و یک لوح قدردانی در بخش‌های مختلف این جشنواره شد.

در عین حال، فیلم بلند سینمایی «دوچ» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس نیز پنج جایزه و لوح قدردانی بخش‌های مختلف این جشنواره را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، پروانه زرین داوران کودک و نوجوان برای بهترین فیلم، پروانه زرین مسابقه سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه‌ی بخش نوجوان، جایزه ویژه زنده‌یاد زاون قوکاسیان و تندیس ویژه و لوح قدردانی داوران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به فیلم «ضربه فنی» غلامرضا رمضانی تعلق گرفت.

فیلم‌نامه «ضربه فنی» نوشته غلامرضا رمضانی و میترا تیموریان است.

نام علی ملکیان بازی‌گر نوجوان فیلم «ضربه فنی» نیز از سوی هیات داوران مسابقه سینمای ایران به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه در همین مراسم اعلام شد.

در ادامه، جایزه اصلی یونیسف به دلیل اتخاذ نگاه عمیق به مسایل کودک و نوجوان و دیدگاه دغدغه‌مند کارگردان در پرداختن به مساله آموزش کودکان و سوادآموزی به امیر مشهدی‌عباس برای کارگردانی فیلم سینمایی «دوچ» اهدا شد.

در عین حال، جایزه بازیگری برتر این جشنواره از نگاه گروه نوجوان به محمدامین احمدی، لوح قدردانی بازیگر کودک جداگانه به محمدامین احمدی و امیرمحمد محمدی و جایزه میراث فرهنگی از سوی مجموعه هنری تاریخی نیاوران به نیابت از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امیر مشهدی‌عباس کارگردان فیلم «دوچ» اختصاص داده شد.

این دو فیلم بلند سینمایی به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

در مراسم پایانی سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان که شامگاه روز 14 شهریور به کار خود پایان داد، معاون تولید، معاون فرهنگی، مدیرکل سینمایی و تئاتر، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =