راه‌اندازی انجمن سینماگران نوجوان، آموزش استعدادهای ناب فیلم‌سازی در کانون

فعالیت انجمن سینماگران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی جان تازه‌ای به فعالیت فیلم‌سازی در مراکز کانون خواهد بخشید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهر تاریخی اصفهان در نیمه نخست شهریور 1397 میزبان رویدادی بزرگ و سینمایی یعنی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، همچنین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان و هشتمین جشنواره فیلم کودک برای کودک (قاصدک) بود.

در این میان در آیینی جداگانه جایزه‌های کودکان و نوجوانان برگزیده در جشنواره «قاصدک» به آن‌ها اهدا شد.

این در حالی بود که معاون فرهنگی کانون در این آیین از راه‌اندازی و آغاز فعالیت انجمن سینماگران نوجوان کانون خبر داد و گفت: نوجوانان با استعداد و شرکت‌کنندگان در این مهرواره را بورسیه انجمن سینماگران نوجوان خواهیم کرد و برای‌شان دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار می‌کنیم.

محمدرضا زمردیان توضیح داد که کانون، برگزارکننده جشنواره‌های رقابتی نیست بلکه مهرواره و آفرین‌نامه در جهت رشد خالقان آثار برگزار می‌کند.

وی خطاب به نوجوانان گفت: کانون، هنرمندی می‌خواهد که هویت ملی، محبت، انسانیت و زندگی را ترویج دهند چراکه شعار امسال کانون، تمرین زندگی است و امیدواریم که فعالیت‌های شما بتواند در کیفیت زندگی اثر مطلوب بگذارد.

سودابه امینی، مدیر کل آفرینشهای ادبی و هنری نیز فیلم‌سازان نوجوان کانون را شکارچیان لحظه‌های هنرمندانه زندگی دانست و افزود: شما با مرور زندگی خودتان در جهان بیرون و درون خود، تصویری هنرمندانه به مخاطب خود ارایه می‌دهید. شاهکارهای سینما از سوی کسانی خلق شده که ادبیات و زبان تصویر را به خوبی میشناختند و به درستی از این دو برای بیان هنری استفاده می‌کردند.

محمدرضا کریمی‌صارمی، مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون نیز، با خواندن بخش‌هایی از بیانیه هیات داوران گفت: کارشناسان و مربیان کانون تنها باید مشاوران خوبی برای اعضای فیلم‌ساز باشند و بگذارند بچه‌ها با ذهن خلاق خود به خلق اثر بپردازند.

در پایان جایزه‌های برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کودک برای کودک (قاصدک) اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =