هنرنمایی کودکان و نوجوانان 7 استان در«بوکه بارانه» کردستان

جشنواره «بوکه بارانه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مهرواره و گستره‌ی استانی آن به منطقه‌ای تبدیل شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهرواره‌ها رویدادهایی غیر رقابتی‌اند که قرار است به تدریج جایگزین برخی از جشنواره‌های رقابتی کانون به‌ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان شود.

بر اساس این گزارش مهرواره بوکه بارانه امسال با موضوع آزاد در سه بخش «نمایش‌های آئینی و سنتی»، «نغمه‌ها و آواهای محلی» و «عروسک‌های نمایشی» که برگرفته از عروسک‌های بومی و سنتی است با مشارکت استان‌های منطقه 2 کانون شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، قم، لرستان، مرکزی و همدان آذر 1397 هم‌زمان با هفته وحدت در سنندج برگزار خواهد شد.

مهرواره«بوکه بارانه» حاصل برنامه‌های فرآیندی و هدف‌مند مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و ساز و کار مشارکت اعضا در اجرای محتوای آن در فضایی پرنشاط و دور از رقابت فراهم می‌شود.

این رویداد فرصت مناسبی برای جذب اعضا علاقه‌مند به فعالیت‌های کانون است و زمینه‌ی مشارکت گروهی اعضا و خانواده‌ها را فراهم می‌کند.

مهرواره «بوکه بارانه» به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد نمایش‌های ایرانی و سنتی، حفظ و ثبت میراث ‌کهن نمایشی ایران، بهره‌مندی نسل جدید کودک و نوجوان و کمک به پشتوانه‌سازی هنرهای مردمی شکل گرفته است و تمامی نوجوانان و اعضای 9 تا 18 سال مراکز ثابت، فراگیر و سیار کانون می توانند در آن شرکت کنند.

هدف از برگزاری مهرواره «بوکه بارانه» پرداختن به میراث گران‌قدر دینی و ملی، فرهنگ بومی و اقلیمی، برقراری ارتباط آیین‌های گذشته با آیین‌های مدرن و اقتباس از ادبیات کهن و قصه‌های عامیانه عنوان شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند تا 15 آبان 1397 لوح فشرده آثار خود را به دبیرخانه مهرواره واقع در سنندج _ خیابان طالقانی_ خیابان ورزش_ جنب پارک نسیم اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ارسال کنند و در صورت نیاز به آگاهی بیشتر با شماره تلفن 33155060 -087 بگیرند.

فراخوان اولین مهرواره بوکه بارانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =