تجهیز و به‌سازی مراکز کانون گیلان سرعت می‌گیرد

سفر یک روزه معاون توسعه و مدیریت منابع کانون به گیلان دست‌آوردهای روشنی را به همراه داشت و در جریان دیدار و رایزنی با مسوولان استانی، راه‌کارهای مناسبی برای تکمیل، تجهیز و به‌سازی مراکز این مجموعه فرهنگی ارایه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،‌ امیرحسین آزادی وفا طی سفر به کانون گیلان که به‌ منظور نیازسنجی و بررسی راه‌کارهای مناسب برای افزایش، تجهیز و به‌سازی مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان و هم‌چنین ایجاد فرصت‌های تازه برای همکاران صورت‌ گرفت، ضمن بازدید از طرح‌های مختلف، با مسوولان و تصمیم‌گیرندگان استانی دیدارهایی سازنده داشت.

آماده‌سازی کانون چابکسر در دستور کار

دیدار با نماینده مردم چابکسر در مجلس شورای اسلامی و مسوولان این شهر، نقطه‌ی آغاز برنامه‌های سفر معاون توسعه و مدیریت منابع کانون به گیلان بود.

آزادی‌وفا طی این دیدار که در محل احداث کانون چابکسر صورت گرفت، از روند آماده‌سازی این پروژه که در سال ۱۳۹۰ آغاز شده، بیش از پیش مطلع‌ شد و در سایه هم‌اندیشی با مسوولان استانی، به ارایه راه‌کارهای مناسب برای از سرگیری احداث این مرکز -که چند سالی است متوقف مانده-‌ پرداخت.

حضورمعاون توسعه و مدیریت منابع کانون درمحل احداث کانون چابکسر

او هم چنین از اولویت‌ها و اهداف کانون برای افزایش گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی و افزایش مخاطبان سخن‌ گفت و ضمن استقبال از همراهی افزون‌تر مسوولان استانی، ازبرنامه‌ریزی تصمیم‌گیرندگان کانون در این زمینه خبرداد.

درهمین حال نماینده مردم چابکسر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از نگاه ویژه کانون به کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، برنامه‌های مسوولان استان و چگونگی تامین بودجه لازم را برای تکمیل این مرکز فرهنگی هنری تشریح ‌کرد.

اتمام به‌سازی کانون آستانه اشرفیه، مهرماه ۱۳۹۷

حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در آستانه اشرفیه نیز از اولویت‌های این سفر بود و امیرحسین آزادی‌وفا طی دیدار با رحیم حیدری، فرماندار و دیگر مسوولان این شهرستان، از روند به‌سازی مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر آگاهی‌یافت.

بازدید معاون توسعه و مدیریت کانون از مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه

او هم‌چنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز پیرامون راه‌های افزایش همکاری‌های مشترک با فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی با مسوولان به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

بر اساس این گزارش، مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این میان گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در زمینه‌ی به‌سازی و تجهیز مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه ارایه‌کرد.

اسفندیار ضیائی با بیان این که درطول اجرای این طرح عمرانی،  خدمت‌رسانی به مخاطبان در محل دیگری صورت می گیرد، ابرازامیدواری کرد تا در سایه‌ی حمایت مسوولان کانون پرورش فکری و همراهی مسوولان استانی، زمینه حضور کودکان و نوجوانان در این مرکز با سابقه تا مهرماه سال جاری  فراهم‌شود.

تلاش برای کاهش دغدغه‌های همکاران

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در جمع همکاران ستادی و مربیان ادبی و هنری مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان هم‌چنین به تشریح برنامه‌های پیش‌روی این دستگاه فرهنگی پرداخت و با بیان این‌که ترسیم افق‌های روشن و بر طرف‌سازی دغدغه‌ی همکاران از اولویت‌هاست، گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد تغییرات مناسب در این زمینه خواهیم‌ بود.

بر اساس این گزارش، وی همچنین گفت: موضوع‌هایی در کانون به‌منظور فراهم‌سازی فرصت‌های مناسب برای تامین نیروی انسانی، افزایش ساعت‌کاری مربیان پاره‌ وقت و تجهیز مراکز فرهنگی هنری در حال پیگیری است همچنین رایزنی با دیگر مسوولان جهت اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری کارگاه‌های جدید در مراکز کانون ادامه دارد.

نقش کانون در فرهنگ‌سازی ارزش‌مند است

ولی داداشی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با معاون توسعه کانون با اشاره به این که کانون پرورش فکری مجموعه‌ای ارزش‌مند و در میان دستگاه‌های فعال درحوزه‌ی فرهنگ ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: کانون پرورش فکری مجموعه‌ای توان‌مند است و رشد فرهنگی یک جامعه‌ی از چنین نهادهایی آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی درعین‌حال توجه افزون‌تر مسوولان و هم‌چنین حمایت‌های مردمی را لازمه‌ی فعالیت‌های فرهنگی عنوان ‌کرد و از طرح خواسته‌های مسوولان کانون با نمایندگان استان گیلان در مجلس خبر داد.

داداشی درهمین زمینه افزود: معرفی طرح‌های عمرانی کانون در استان گیلان و هم‌چنین هماهنگی و رایزنی‌ با مدیران اجرایی، از برنامه‌هایی است که برای حمایت از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیر کل کانون گیلان نیز در این نشست افزون بر ارایه‌ی گزارشی از تعداد مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون پرورش فکری، به تشریح برنامه‌ها و روند رو به رشد فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی در سطح استان پرداخت.

اسفندیار ضیائی با بیان این‌که گسترش عدالت فرهنگی و کیفیت و کمیت بخشی به برنامه‌ها، از اولویت‌های کانون محسوب ‌می‌شود، افزود: موفقیت اعضای کانون در عرصه‌های مختلف گواهی روشن بر این امر است .

وی در ادامه، بیداری کودک درون همکاران و نگاه ویژه به فعالیت‌های کتاب‌محور و توجه به مهارت‌آموزی نسل کودک و نوجوان را از شاخصه‌های کانون ارزیابی ‌کرد و اظهار داشت: الگوبرداری نظام آموزشی کشور از برنامه‌های کانون نیز اثربخشی فعالیت‌های این مجموعه را به تصویر می‌کشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =