همه به احترام فرزندان شهدا ایستادند

مراسم« تکریم فرزندان قهرمان‌ترین قهرمانان سرزمین‌مان»، در مرکز شماره ۴کنون کرج، جایی که عطر فرزندن غیور ایران زمین از آن به مشام می‌رسد؛ این جا نشستن دلیل نمی‌خواهد، کوچک و بزرگ، همه با دل آمده اند تا تاریخ بداند آنان که مقتدایشان حسین بن علی (ع) بود و برای دفاع از حرم عمه سادات رفتند و ندای عشق را این بار از خرابه‌های شام،  به گوش جهان رساندند، همیشه در یاد و خاطرایران و ایرانی خواهند ماندو همه زن و مرد، بزرگ و کوچک،  تمام قد در تکریم آن‌ها و خانواده‌هایشان می‌ایستند و با شاخه‌های گل به استقبال‌شان می‌روند.

اعضا و مربیان مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه۱۳۹۷، میزبان فرزندان شهدای مدافع حرم استان البرز بودند، آیاتی از کلام الله مجید روشن‌بخش وآغازگر این برنامه بود .

سپس سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود کانون، توسط حاضرین خوانده شد، پخش نماهنگ سرود ایران برنامه بعدی این نشست بود؛ مجری و یک عروسک نمایشی هم در بین برنامه‌ها، گل لبخند را بر لبان فرزندان شهدا می‌نشاندند؛مسئول مرکز شماره ۴ کرج نز در بخشی از برنامه قصه‌گویی کرد،  گروه سرود دختران نوجوان مرکز، سرود «وطنم ایران» را برای حضار اجرا کردند، مسابقه و بازی حل جدول،  برنامه‌ای بود که با حضور تعدادی از اعضا و فرزندن شهدا اجرا شد.

دو نفر از دختران نوجوان مرکز متنی را در رابطه با حرم حضرت زینب (س) و شهدای مدافع حرم قرائت کردند و و دو قطعه موسیقی زنده توسط سه نفر از اعضا و یک نفر از والدین نواخته شد و اشعاری نیز توسط اعضا خوانده شد.

سپس کارشناس ادبی استان ویژه برنامه «خاطرات پدرم از زبان من » را اجرا کرد و از فرزندان شهدا خواست که خاطراتی را که از پدرشان به یاد داشتند، بیان کنند.

دعای عاقبت به خیری برای همه مردم توسط فرزند یکی از شهدا و خوانش قطعه ادبی «دل نوشته ای برای پدر شهیدم»، اشک‌ها را جاری ساخت و تمام حاضران،  به احترام تمام فرزندان شهدا، به ویژه فرزندان عزیزی که در جمع حاضر بودند، ایستادند و جمعی از کودکان ونوجوانان مرکز،  به نمایندگی از همه حاضران، با فرزندان شهدا حرف زده و همدلی کردندو از عزت و غروری گفتند که ایران، مدیرون خون شهدا و قدردان آن هاست.

محمود مروج، مدیر کل کانون البرز، ضمن خوشامدگویی به تمام حاضران، به ویژه خانواده‌های معظم و معزز شهدا از همکارانش در مرکز شماره ۴ کانون کرج و سایر همکاران و عزیزانی که در برپایی این برنامه مشارکت داشتند، تقدیر و تشکر کرده و گفت در آستانه ماه محرم و سالروز قیام سیدالشهدا، امام حسین (ع)، مربیان و اعضا این مرکز، برنامه بسیار ارزشمندی را برنامه ریزی و اجرا کردند و خوش‌حالیم که با مشارکت مربیان، اعضا و والدین، تمام برنامه‌ها توسط خود مرکز،  برنامه‌ریزی واجرا شد .

مدیر کل کانون البرز، ادامه داد، در تمام دنیا ارزش‌ها، بسیار مهم است  و همه دنیا سعی دارند در حفظ ارزش‌هایشان، کوشا باشند؛ نظارم ارزش‌ه،ا در جهان با توجه به جوامع مختلف،  متفاوت است، و مهم‌ترین ارزش‌ها، هویت یک ملت و موجب حفظ موجودیت آن است.

وی گفت، کشور «ایران» برای ما فقط جغرافیا و  محدوده مشخص شده روی نقشه نیست، بلکه فرهنگ غنی ایران، کتاب‌ها، دانشمندان و ... همگی سرمایه‌ها و ارزش‌های والای ما هستند و از همه مهم‌تر سرداران، محافظان و مدافعان ایرانی،  اگر امروز امنیت در کشور حاکم است  و ما می‌توانیم برای شیرینی برد در یک مسابقه‌ فوتبال، جشن بگیریم، همه و همه را مدیون کسانی هستیم که با جهاد در راه خدا از مال و جان خود گذشتند و از ایران،  پاسداری کردند.

یکی از ارزش‌های والا، در اسلام، جهاد و شهادت است و «شهید»، در اسلام، یک واژه مقدس است و در قرآن هم خطاب به تمام مسلمانان آمده است : همیشه و همواره قوی و توانمند بشوید.

آری یکی از نکات مهم در کانون، توجه به ارزش‌هاست، ارزش‌های دینی و ملی و هویت و حب وطن و تلاش برای شناخت ایران، تاریخ ایران، مفاخر ایران ، دانشمندان، میراث فرهنگی و معنوی و از همه مهم‌تر کسانی که با ایثار و از خودگذشتگی از ایران و ایرانی محافظت کردند.

پس از سخنان مدیر کل کانون استان، با اهدا لوح تقدیر و جوایزی از فرزندان شهدای مدافع حرم استان البرزو مریم کوچکی، کارشناس ادبی استان به خاطر چاپ اثرش با موضوع «مدافعان حرم»، در نشریه «سلام بچه‌ها»،  تجلیل شد.

گفتن است در این مراسم، جمعی از مسئولان برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان، قاسم تنها، مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی  حراست کانون، مدیر و مسئولان بنیاد شهید ناحیه ۱کرج و مدیر کل، معاون فرهنگی، اجرایی، مسئول امور ایثارگران، کارشناسان، مسئولان، مربیان و اعضا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =