کد خبر: 281536
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
بازدید 2036
موفقیت اعضای کانون تهران در مسابقات شطرنج

اعضای کارگاه‌های شطرنج مراکز شماره ۱۶ و ۳۰ کانون استان تهران با شرکت در مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های مختلف سنی، موفق به کسب امتیازات ارزنده‌ای شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این مسابقه که به میزبانی هیئت شطرنج استان تهران برگزار شد، بیش از ۴۰۰ شطرنج‌باز کودک و نوجوان مراکز آموزشی، مدارس تخصصی شطرنج و برخی مراکز کانون در رده‌های سنی ۶ تا  ۱۸ سال باهم به رقابت پرداختند.

در این مسابقه شش نفر از اعضای شطرنج‌باز مراکز شماره ۱۶ و ۳۰ با همراهی «محمدابراهیم زاده» مربی این کارگاه‌های تخصصی کانون، برای شرکت در این مرحله از مسابقات ورزشی- آموزشی شطرنج، باهدف تقویت توان رقابتی و سنجش میزان مهارت اعضا به این دوره از مسابقات  اعزام شدند.

در پایان این رقابت‌ها، شطرنج‌بازان توانمند کانون تهران موفق به کسب امتیازات ارزنده‌ای شدند که در این میان «ارشیا دقیق» عضو مرکز شماره ۱۶ در رده سنی زیر ۱۲ سال موفق شد با کسب ۵.۵ امتیاز در رقابت با ۵ درجه‌دار بین‌المللی، درجه بین‌المللی (RATING) فدراسیون بین‌المللی شطرنج (FIDE) را کسب کند.

همچنین «آرمان شهریاری و علی حاتمی » دو عضو کودک مرکز شماره ۳۰ در رده زیر ۱۲ سال، بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند که پس از برگزاری یک مسابقه رسمی دیگر، درجه بین‌المللی (RATING) را کسب خواهند کرد.

گفتنی است در این رقابت «آرتیمان عقیلی» عضو ۷ ساله مرکز ۱۶ که اولین تجربه جدی ورزشی خود را در این رقابت پشت سر گذاشت، در بین هشتاد شرکت‌کننده، موفق به کسب مقام هجدهم شد و «امیر یزدان کیانیان، ایلیا پرخیده و کیانا بهناز»، دیگر اعضای کارگاه‌های شطرنج کانون نیز در این رقابت خوش درخشیدند و امتیازات ارزنده‌ای را برای این مراکز کانون استان به ارمغان آوردند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =