کد خبر: 281560
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
من حسینی‌ام

هم‌زمان با شروع دهه‌ی اول محرم و ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) سوگواره‌ای با نام «من حسینی‌ام» در مرکز فرهنگی هنری شماره۳ کانون مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مربی مسوول مرکز از عاشورا به عنوان یک رویداد مهم و موثر در بقای اسلام یاد کرد و گفت: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و عاشورا روز از جان گذشتگی کامل‌ترین انسان‌ها برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام است و باید از این ایام و از شخصیت‌های اثرگذار آن به عنوان بهترین الگو و اسوه برای جهانیان نام برد و از عبرت‌های آن درس بگیریم.

وجیهه نبوی‌نیا در بیست‌ودومین روز از ماه شهریور و در سومین روز از ماه محرم‌الحرام با سی تن از اعضای کودک و نوجوان مرکز درباره قیام تاریخی امام حسین(ع) به بحث و گفت‌وگو پرداخت و از آنان خواست به پیام‌های قیام عاشورا که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عدالت‌خواهی، احیای فرهنگ نماز و ... است توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

کتاب «آفتاب در حجاب» نوشته سیدمهدی شجاعی که واقعه کربلا را از زبان حضرت زینب(سلام‌الله علیها) به تصویر می‌کشد به اعضای مرکز معرفی شد و پس از آن با قرائت زیارت عاشورا فضای مرکز آکنده از معنویت و خلوص شد.

گفتنی است؛ مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره۳ مشهد در برنامه‌های فرهنگی این ایام تلاش خواهند کرد نسل امروز را با ارزش‌های دینی و مذهبی پیوند دهند و با معرفی شخصیت‌های عاشورایی چون وهب، حنظله و حر مفاهیمی چون آزادگی را به آنان انتقال دهند و در قالب قصه‌های دینی واقعه کربلا را برایشان به تصویر کشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =