چهار فیلم بلند در کانون تولید می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی چهار فیلم بلند با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین فاضل نظری مدیرعامل کانون و محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی امضا شد، چهار فیلم بلند سینمایی و چهار فیلم‌نامه برای کودکان و نوجوانان تولید و نگارش می‌شود.

بر اساس این خبر، این تفاهم‌نامه همکاری با هدف ارتقای سینمای کودک و نوجوان در سه بند امضا شده است.

در عین حال، مدت زمان این تفاهم‌نامه در این بخش دو سال است و میزان مشارکت فارابی ۵۰ درصد از هزینه تولید هر فیلم و فیلم‌نامه خواهد بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به مدت سه سال، همکاری خواهند کرد. این رویداد هنری به طور هم‌زمان در ۳۱ استان برگزار خواهد شد.

در عین حال، معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر اساس این تفاهم‌نامه به عنوان دبیر نشست‌های علمی جشنواره بین‌المللی پویانمایی انتخاب شده است.

در این تفاهم‌نامه همچنین به تجهیز سینماهای کانون و به‌روزرسانی تجهیزات این سالن‌ها اشاره شده است.

بر این اساس، سازمان سینمایی در به‌روز رسانی و توسعه تجهیزات سینماهای کانون به فن‌آوری‌های روز همچون صدا، تصویر و فضای فیزیکی سینماها با حمایت و سرمایه‌گذاری موسسه سینما شهر به مدت ۵ سال کمک خواهد کرد.

گفتنی است ‌فیلم‌های سینمایی «دوچ» و «ضربه فنی» نیز با همکاری بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری تولید شد و این دو فیلم در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ۱۱ جایزه را به دست آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =