کد خبر: 281564
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
وحید حسینی داستان‌نویس مشهدی میهمان انجمن ادبی آفتاب

پنجاه‌ و هشتمین انجمن ادبی آفتاب با حضور علاقه‌مندان به حوزه داستان در کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پنجاه‌ و هشتمین انجمن ادبی آفتاب با حضور اعضای داستان‌نویس پسر و وحید حسینی به عنوان میهمان جلسه در روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

برشی از داستان بلند «مثلث‌های طلایی» اثر مانی محمودزاده عضو مکاتبه‌ای، داستان «پیرمرد» نوشته علی خاتمی، «غوطه‌ور» داستانی از مهدی حیدری، «آینه شکسته» از عارف سبزه‌کار و بخشی از داستان بلند امیرحسین کردی در این جلسه خوانده و مورد نقد و بررسی کارشناس میهمان و سایر اعضای انجمن ادبی آفتاب قرار گرفت.

وحید حسینی مهمان جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری هم‌زمان با نقد آثار به نکات کلیدی در نوشتن داستان اشاره کرد و گفت: باید از کلمات فارسی به صورت صحیح استفاده کنیم. ما به عنوان یک نویسنده به زبان شیرین فارسی متعهد هستیم و بنا به رسالتی که داریم، نباید اجازه دهیم اصالت زبان فارسی در فضای مجازی امروز از بین برود.

نویسنده کتاب «آناناس» در ادامه از اعضا خواست به حجم داستان فکر نکنند چرا که در یک داستان خوب ماجراها و کلیت داستان میزان حجم نوشته را تعیین می‌کند. گاهی پیش می‌آید ماجرایی با خرده روایت‌ها و حادثه‌های فراوانی همراه باشد که حتی با نوشتن صفحات زیادی کمال خودش را پیدا نکند.

حسینی در پایان سخنان خود به این نکته تاکید کرد که چنانچه؛ از شخصیت‌های داستان کم کنیم و در اصل ماجرای آن لطمه‌ای وارد نشود و کارکرد داستان بدون مشکل باشد، قطعاً داستان ایراداتی دارد چرا که تعدد شخصیت در داستان بدون کاربرد بوده است. از طرفی در نوشته‌هایی که همه شخصیت‌ها نام مشخصی ندارند و یک شخصیت با نام خاص آمده، نشان‌ از توجه ویژه نویسنده به آن شخصیت داستانی است.  

عکس دسته‌جمعی پایان بخش برنامه بود و وحید حسینی ایرانی، اعضای انجمن ادبی را به خواندن آثار ادبی ایرانی تشویق کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =