۳ کتاب شعر و داستان ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد

با انتشار ۳ کتاب، پیام‌های آموزشی، تربیتی با موضوع ظرفیت‌ها و چالش‌های گلباف (از توابع کرمان) در قالب شعر و داستان به کودکان و نوجوانان این منطقه عرضه شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، این ۳ کتاب از سری مجموعه کتاب‌های " گلباف من" است که به همت مربیان کانون پرورش فکری و نویسندگان و تصویرگران بومی استان کرمان و بخش گلباف و با پشتیبانی فنی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف آماده و چاپ شده است.

مجموعه  کتاب‌های "گلباف من"  تلاش دارد پیام‌های آموزشی و تربیتی را در کنار انعکاس ظرفیت‌ها و چالش‌های منطقه گلباف در قالب شعر و داستان به کودکان و نوجوانان این منطقه عرضه کند.

این ایده‌ی فرهنگی، اجتماعی که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، با تکیه بر اصول توسعه پایدار به‌طور همزمان مواردی چون تقویت کارگروهی و مشارکت جمعی، ارتقای توانمندی و خودباوری جامعه محلی، احیای جایگاه روستاها و شهرهای کوچک، توسعه انسانی نسل‌های آینده و توسعه تولیدات فرهنگی بومی را مدنظر قرار داده است.

بنا بر این گزارش، این آثار حاصل یک تلاش و مشارکت دسته‌جمعی است که علاوه بر نویسنده و تصویرگر و صفحه‌آرا، یک گروه پشتیبانی و تسهیل‌گر در کمک به تعیین موضوع، بازبینی و اصلاح متون و تصاویر در آن نقش داشته‌اند.

کتاب " آرزوی شب‌تاب"  نوشته‌ی مریم نجارپور و تصویرگری فاطمه احمدی، "گلباف زیبای من" سروده‌ی فاطمه فرهمند و جمیله کلانترزاده و تصویرگری مهین شهمرادزاده، "خنده آب، خنده باغ" سروده زهرا خدایی و تصویرگری فاطمه احمدی، سه  عنوان کتابی است که از مجموعه کتاب " گلباف من" توسط انتشارات فرارنگ در تیراژ ۲۰۰۰ جلد ویژه کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

ویراستاری این آثار توسط  سمیه یاوری کارشناس مسوول ادبی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان انجام شده است و مهین شهمرادزاده کارشناس مسوول مرکز آفرینش‌های هنری کانون کرمان، مریم شبونی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری گلباف، هامون طهماسبی، سیدرضا طبیب‌زاده و میلاد جلالوند از شبکه توسعه اجتماعی رسالت نظارت بر تصویرگری و تعیین موضوع این مجموعه کتاب را بر عهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =