تربیت نیروی انسانی توان‌مند، مبنای توسعه همه‌جانبه

مدیر کل کانون استان گیلان درجمع مربیان پیش‌دبستانی مراکز فرهنگی هنری برضرورت تربیت آینده‌سازان با تکیه برسیره‌ی نبوی و علوی تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مربیان پیش‌دبستانی مراکز فرهنگی هنری کانون با بیان این مطلب افزود: پیشرفت هرجامعه و دست‌یابی به قله‌های رفیع ترقی، نیازمند تربیت آینده‌سازانی است که مهارت‌آموزی را سرلوحه برنامه‌های خود قرارداده و باتکیه بر سیره‌ی نبوی و علوی حرکت‌کنند.

مدیر کل کانون استان گیلان درادامه به اثربخشی تربیت والدین و مربیان در رشد و تعالی کودک اشاره و با بیان این‌که گذر از دوران کودکی و ورود به جامعه، نیازمند فراهم‌سازی فضایی مناسب برای الگوپذیری است، تصریح‌کرد: دوران کودکی اثرگذارترین دوران برای تربیت‌پذیری محسوب‌می‌شود و نقش‌آفرینی مربیان به عنوان یک الگوی مناسب می تواند زمینه‌های لازم را برای تربیت نسل کودک و نوجوان فراهم‌کند.

او درهمین حال، فطرت خداجوی انسان‌ها را بستری مناسب دانست و با تاکید براین موضوع که تقویت حس خداجویی، پرسش‌گری، خلاقیت و ایجاد نشاط و شادابی درکودکان بایستی مدنظرمربیان قرارگیرد، افزود: ما به دنبال پرورش آینده‌سازان و معرفی شخصیت‌های برجسته هستیم؛ از این رو باید با خلاقیت‌ورزی و به‌روزرسانی آگاهی‌ها، کانون را به عنوان «مدرسه زندگی» به جامعه معرفی‌کنیم.

هم‌زمانی فصل بازگشایی مدارس با ماه محرم، ازجمله موضوع‌های مورد توجه این مدیر فرهنگی بود و وی با اشاره به روی‌کرد دینی فعالیت‌های کانون اظهارداشت: آموزه‌های قرآنی، نبوی و علوی، شکل‌دهنده‌ی برنامه‌های کانونی است و دراین میان نیزاحیای نهضت امام حسین( ع) و انتقال فرهنگ عاشورایی، همواره مورد توجه تصمیم‌گیرندگان و مربیان این نهاد فرهنگی قراردارد.

ضیائی درپایان ضمن مهم برشمردن جایگاه کانون به مربیان پیش‌دبستانی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری توصیه‌کرد با حرکت در مسیر آموزه‌های دینی و با بهره‌گیری از شیوه‌های هدف‌مند و خلاقانه‌ی کانون برای تربیت نسلی پویا و بالنده تلاش‌کنند.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی گزارشی از روند برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، بیان دیدگاه‌ها از سوی مربیان و هم‌چنین پاسخ‌گویی مسوولان به پرسش‌ها، ازدیگر بخش‌های این نشست بود که درآستانه بازگشایی مدارس درسالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رشت صورت‌گرفت.
گفتنی است، درسال تحصیلی ۹۸-۹۷ دوازده کلاس‌پیش‌دبستانی در یازده مرکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان فعالیت ‌خواهدداشت و مربیان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده‌ی کانون پرورش فکری به کشف و پرورش استعداد های فکری و ذوقی آنان خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =