گردهم‌آیی بزرگ ‌عاشوراییان در کانون گیلان

اجتماع بزرگ عاشوراییان دستگاه‌های اجرایی مستقر در مجتمع اداری شهر رشت، با همراهی و میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، درهفتمین روز از ماه محرم و به منظورنهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی درجامعه، سالن همایش‌های کانون استان گیلان میزبان کارکنان عزادار دستگاه‌های اجرایی مستقر درمجتمع اداری شهر رشت شد.

طی برگزاری این مراسم که گوشه‌ای از تعلق خاطر مردم مسلمان کشورمان به معصومین، به ویژه سرور سالارشهیدان(ع) را به تصویرکشید، حاضران افزون بر شرکت ‌در  مراسم پُرفیض زیارت عاشورا، هم‌گراهی و همراهی خود را مسیر احیا و گسترش فرهنگ حسینی به نمایش‌گذاشتند.

برپایه این گزارش، حجّت الاسلام و المسلمین مجید مقدادی، سخنران این مراسم نیز به اهمیت و نقش قیام امام حسین علیه‌السلام در ماندگاری دین مبین اسلام پرداخت و با قدردانی از مدیران و دست‌اندرکاران برگزاری این گردهم‌آیی، برضرورت استمرار همکاری‌ها برای برگزاری چنین برنامه‌هایی تاکیدکرد.  

  برپایی مراسم زیارت عاشورا و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) از جمله برنامه‌های این گردهم‌آیی بود که با عزاداری و سینه‌زنی حاضران ‌همراه‌شد.

شایان ذکر است، ویژه برنامه‌های دهه‌ی نخست ماه محرم افزون بر مراکز فرهنگی هنری، در محل نمازخانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =