حضور کودکان کردستانی در برنامه های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر

برنامه‌های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی به مناسبت هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در 20 مرکز ثابت و 4 کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، به همین مناسبت برنامه های  بحث آزاد، نقاشی با شن، ایستگاه نقاشی و اعضا دوست دار آب که کارت هایی به عنوان "دوست داران آب" به آنها جهت مراقبت از آب و پاسداری از آن داده شد تا از این به بعد هم خود در مصرف آب صرفه جویی کنند هم بتوانند به دیگران در زمینه صرفه جویی و درست مصرف کردن نیز تذکر دهند در مرکز فرهنگی هنری دهگلان برگزار شد.

در آغاز هفته ی امر به معروف و نهی از منکر با موضوع محوری "صرفه جویی در حامل های انرژی آب، برق و ...  " به منظور آموزش فرهنگ صرفه جویی، لزوم اصلاح عادات اشتباه مصرف، نهادینه شدن فرهنگ صحیح مصرف انرژی و پیدا کردن روش‌های نوآوارنه برای استفاده‌ی بهتر از منابع محدود بخصوص منابع تجدید ناپذیر در بین کودکان و نوجوانان ،مرکز شماره دو سقز برنامه های اردوی درون مرکز با محوریت صرفه جویی، معرفی و آشنایی با برچسب مصرف انرژی، معرفی کتاب "محافظت از انرژی " ، آموزه های اسلامی با گردآوری احادیث و آیات قرآنی در مورد اسراف و فعالیت سفالگری با عنوان"نجات آب" در مرکز شماره 2 سقز برگزار کرد.

مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج نیز با فضاسازی مرکز متناسب و برگزاری کارگاههای پرورش خلاقیت، مهارت استفاده درست از انرژی، کارگاه سفال و فعالیت بحث آزاد هفته امر به معروف و نهی از منکر را گرامی داشتند.

همزمان با هفته امر به معروف ونهی از منکر کارگاه نقاشی با موضوع آب، کارگاه سفال با عنوان فرشته های مهربان وبحث آزاد در مورد صرفه جویی درمصرف  انرژیهای مختلف و راههای درست مصرف کردن  در مرکز شماره یک بانه  اجرا گردید.

با توجه به کمبود و بحران آب در سالهای اخیر در ایران مرکز شماره دو سنندج با برگزاری ویژه برنامه ای با عنوان زندگی یعنی آب ، این هفته را گرامی داشت که در این ویژه برنامه مربیان از اعضا خواستند تا در مسابقه نقاشی آب مایه حیات و نوشتن متن ادبی با عنوان (زمین تب دارد) شرکت کنند.

 آشنایی کودکان و نوجوانان به دو امر مهم امربه معروف و نهی ازمنکربا محوریت  صرفه جویی حامل های انرژی ازجمله آب، برق،گازو... درقالب کاردستی با تهیه بروشورهای رنگی با موضوع مصرف بهینه آب و برق،بصورت گروهی ، بحث آزاد صرفه جویی و انعکاس مسائل مربوط به آن در شبکه های اجتماعی  همچنین  معرفی سرزمین در مورد مناطقی که این روزها بامشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند با اعضا مرکز دیواندره کار شد .

مسابقه نقاشی ،کارگاه سفال ،کارگاه ادبی ،کارگاه علوم وبرنامه های فرهنگیاز دیگر برنامه های اجرایی این روز مرکز شماره 2 بود که در پایان مربیان با اجرای قصه گویی چرخه ی آب و نمایش عروسکی (آبی نفتی) که در مورد آلودگی دریا بود برنامه را پایان داد .

مرکز فرهنگی هنری دیواندره در هفته امربه معروف و نهی از منکر در دو روز برنامه های خود را برای نهادینه کردن امر مهم صرفه جویی در بین اعضا به این مهم اختصاص داد از جمله برنامه های اجرا شده نمایش قورباغه تشنه ، نقاشی با عنوان من تشنه ام ،و کارگاه ادبی درد دلهای قطره  آب ، دعوت از محیط بان و توضیحات وی در این باره با پخش فیلم آب و زندگی همراه بود.

کارت پستال سازی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب،گاز ، برق و ...، قصه گویی،  کارگاه نقاشی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب،سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سروآباد در خصوص اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ، آشنایی با حدیث ارزش و اهمیت آب و نمایش فیلم از  برنامه های برگزار شده مرکز فرهنگی هنری سروآباد در هفته امر به معروف و نهی از منکر بود.

مرکز شماره 2 مریوان نیز به همین مناسبت با اجرای برنامه های بحث آزاد، کاردستی، پوستر سازی، شعر خوانی با موضوع محوری راه های صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی آب، برق و گاز با هدف آشنایی اعضا با مهارتهای زندگی، شناساندن اهمیت و ارزش آب، برق و گاز در زندگی انسان‌ها، تشویق کودکان و نوجوانان به مصرف بهینه و صرفه جویی را با حضور اعضا برگزار نمود.

نقل آیات و احادیث از ائمه اطهار در رابطه با اسراف نکردن و ارزش آب و آموزش 30 نکته طلایی در مصرف روزانه آب ، تصاویری از کاریکاتور کمبود آب و شیوه نادرست مصرف آب و تفسیر این تصاویر توسط اعضا ، نوشتن متن درباره من یاد گرفتم از امروز در مصرف آب .......و نقاشی از روشهای ناصحیح و اسراف آب نیز در مرکز حسن آباد یاسوکند برگزار شد.

اعضا مرکز فرهنگی هنری قروه نیز در این هفته با اجرای نمایش خلاق در قالب صرفه جویی در آب،با پیام آب کم است درست مصرف کنیم به همدیگه این پیام مهم را یادآور شدند و برنامه با پرسش و پاسخ اعضا در مورد درست مصرف نمودن برق، آب، و گاز با گذشتن از فصل گرما و مشکلات قطعی برق و دقت در نکاتی همچون استفاده صحیح از وسائل برقی در طول 24ساعت و خرید وسائل های برقی با برچسپ های مصرف انرژی و همچنین با آمدن فصل سرما عایق بندی و استفاده از لباسهای گرم و درست مصرف کردن ذخایر آب زیرزمینی و مشکلات پیش رو تاکید شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =