طوفان  واژه‌ها در کانون شماره یک و فراگیر بیرجند

اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند در آستانه روز شعر و ادب فارسی گردهم آمدند و با خوانش آثار ادبی خود با موضوع عاشورا، این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، در آستانه فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی، صبح روز 26 شهریور 1397 ویژه برنامه «طوفان واژه‌ها» با حضور بیش از 80 نفر از اعضای کارگاه‌های ادبی در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با حضور در این برنامه، ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری آقا ابا عبدا.. الحسین (ع)  و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تاریخ کهن ایران زمین با پیشینه‌ای غنی از فرهنگ و هنر، با شعر و ادبیات در هم پیچیده و ایران، مهد پرورش شاعران و مفاخر ادبی بسیاری است.

حمیدی با بیان این‌که 27 شهریور سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب ایران زمین نام‌گذاری شده است، گفت:  در فرهنگ ما، زندگی با شعر آغاز و با شعر پایان می‌پذیرد. کودک در گاهواره، لالایی می‌شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می‌گیرد و پس از مرگ نیز، آرایه مزارش، شعری است که برایش می‌سرایند و چه بسا خود پیش از مرگ برای خویش شعری می‌سُراید.

مدیر کل کانون استان تصریح کرد: این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می‌گذارد، ضرورت توجه به شعر و ادبیات را بیشتر روشن می‌سازد.

در ادامه  اعضا به خوانش آثار ادبی خود در قالب شعر و قطعه ادبی  با موضوعاتی از جمله، عاشورا و محرم پرداختند.

خوانش آثار دیگر شاعران در وصف امام حسین (ع) و قیام عاشورا، معرفی شهریار، معرفی کتاب‌های عاشورایی، نوحه‌سرایی و اجرای نمایش آیینی «سرنوشت سرخ» کاری از اعضای کودک و نوجوان کانون شماره یک و فراگیر بیرجند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =