کد خبر: 281610
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
«دختر شینا» به کرمانشاه می‌آید

به مناسبت هفته دفاع مقدس، صبح شعر«چفیه‌ها و پلاک‌ها» در مرکز فرهنگی و هنری شماره چهار شهر کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، به مناسبت هفته دفاع مقدس، آفرینش های ادبی این اداره کل، اقدام به برگزاری صبح شعر«چفیه‌ها و پلاک‌ها» می کند.

این برنامه که در روز شنبه هفتم مهرماه 1397 و در سالن نمایش مرکز فرهنگی و هنری شماره چهار کرمانشاه برگزار می‌شود، میزبان کودکان، نوجوانان و همچنین کلیه علاقه‌مندان به شعر و ادب در حوزه دفاع مقدس خواهد بود.

این صبح شعر، میهمان ویژه‌ای هم دارد.

بر همین اساس،اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به مناسبت هفته دفاع مقدس از «بهناز ضرابی زاده»، نویسنده کتاب «دختر شینا» در برنامه صبح شعر«چفیه‌ها و پلاک‌ها» دعوت کرده است.

«دختر شینا» یکی از نمونه‌های موفق خاطره‌نگاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است.

«دختر شینا» شرح حال زندگی ساده و عاشقانه شهید «ستار ابراهیمی هژیر» و همسرش «قدم‌خیر محمدی کنعان» است.

کتاب از دوره‌ای صحبت می‌کند که آدم‌ها زندگی‌هایشان به دور از تجمل و مادی‌گرایی بود ولی زندگی‌هایشان سراسر عشق و خوشی‌هایی از ته دل بود.

دختر شینا داستان زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان است، این اثر از دوران کودکی راوی تا زمان مرگ همسرش ستار ابراهیمی هژیر را روایت می‌کند کتاب به ابعاد زندگی یک دختر نوجوان و نحوه ازدواج و ورود وی به زندگی مشترک پرداخته است.

«بهناز ضرابی‌زاده»، دربارهٔ شخصیت راوی کتاب معتقد است: این موضوع برای من بسیار تامل‌برانگیز بود، زنی که در روستا زندگی می‌کرد به فضای شهر آمده و به تنهایی در اوج جوانی، تمام هم و غمش بزرگ کردن فرزندانش شده بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم دربارهٔ فراز و نشیب‌های زندگی این زن با او مصاحبه کنم.

ویژه‌برنامه صبح شعر «چفیه‌ها و پلاک‌ها» ساعت 9:30 صبح روز شنبه، هفتم مهرماه 1397 برگزار می‌شود.

در این برنامه، ضمن شعرخوانی شاعران کودک و نوجوان، خاطره‌گویی دفاع مقدس، پخش کلیپ، از نویسنده کتاب«دختر شینا» نیز تجلیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =