کد خبر: 281671
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای برگزار شد

نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای کانون خراسان رضوی با حضور انسیه موسویان کارشناس مسئول مکاتبه‌ای کانون کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ اعضای دختر مکاتبه‌ای ساکن مشهد، گرد هم جمع شدند و در نشست سالانه مکاتبه‌ای استان که حدود ۶ ساعت به طول انجامید، شرکت کردند.

رضا قمرزاده در این نشست که با حضور انسیه موسویان کارشناس مسوول کانون کشور و ۲۱ عضو مکاتبه‌ای دختر برگزار شد به فلسفه عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم واقعه عاشورا را در یک کلام توصیف کنیم، باید بگوییم این واقعه چیزی جز نمایش بندگی خدا نبوده و اهل بیت نجات‌دهنده بشریت از خطا و هواهای نفسانی هستند و بنا به گفته پیامبر عظیم‌الشان اسلام، ائمه اطهار در میان ما مثل همان کشتی نوح هستند که هر کس از آنان پیروی کند و به طریقت آنان عمل کند نجات می‌یابد و هر کس از آنان تأسی نکند غرق می‌شود.

مدیرکل کانون در بخشی از سخنان خود از ویژگی خاص انسان در مقابل حیوان یاد کرد و گفت: آنچه ما را از حیوانات متمایز می‌سازد قوه تعقل است که حیوانات از این نعمت بی‌بهره‌اند. ما باید از این موهبت الهی و سرمایه معنوی برای رسیدن به کمال، به خوبی استفاده کنیم و از شما علاقه‌مندان به ادبیات و شعر می‌خواهم متن ادبی، شعر و یا خاطره‌ای که در توصیف ایام عاشورا به یاد دارید بخوانید و یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی بدارید.

کارشناس مسئول بخش مکاتبه‌ای ستاد، ضمن گفت‌وگو با اعضا درباره نحوه نوشتن صحیح، بخش‌هایی از پاسخ نامه‌های «ونه‌گات» به دانش‌آموزان یک دبیرستان را خواند و از اعضای مکاتبه‌ای خواست متن کوتاهی به نویسنده و یا شاعر محبوب خود بنویسند، سپس او نامه‌ها را جمع‌آوری کرد و قول داد نامه‌ها را به دست صاحبانش برساند.

انسیه موسویان از دوران عضویت خود در بخش مکاتبه‌ای کانون به عنوان دوران خوش زندگی‌اش یاد کرد و گفت: من مدت‌ها عضو مکاتبه‌ای بودم و بسیار تلاش کردم تا پاسخگوی نامه‌های خود که آقای نعیمی نام داشت را از نزدیک ببینم. این فرصت را غنیمت بدانید و از رهنمودهای کارشناسان مکاتبه‌ای برای بهتر نوشتن استفاده کنید.

در ادامه اعضای مکاتبه‌ای در قالب پرسش و پاسخ، درباره معرفی بیشتر بخش مکاتبه‌ای، سرعت پاسخگویی، تعداد اعضای مکاتبه‌ای، نامه‌های دستخطی یا ایمیلی و ... با کارشناس مسوول ستاد صحبت کردند.

در بخش دوم این نشست که عصر همان‌روز برگزار شد، اعضا درباره ایده‌های نوشتن، طرح‌های ارسالی در نامه‌ها و یا نوشتن ایده‌های خود بحث و گفت‌وگو کردند. خواندن روزانه کتاب، روزنگاری یا خاطره‌نویسی، در معرض تجربیات گوناگون قرار گرفتن، سفر رفتن و فیلم دیدن و موسیقی گوش کردن، بخشی از ایده‌هایی بود که اعضا و کارشناس مکاتبه‌ای استان به بحث و بررسی آن پرداختند. و پس از آن اعضا با گوش دادن به موسیقی، احساس خود را بیان کردند و درباره تاثیر این موارد بر نوشتن بحث کردند.

پایان بخش برنامه اهدای کتاب آفتاب و مهتاب به اعضای مکاتبه‌ای، اهدای نامه اولی به یک عضو، و اهدای نامه نشست به تمامی اعضای مکاتبه‌ای بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =