حمایت استاندار سمنان از فعالیت‌های کانون در مناطق کم‌برخوردار

استانداری سمنان از طرح‌های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار حمایت می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان کانون پرورش فکری را محیط مناسبی برای پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان و از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش‌های جامعه برشمرد.

وی در بازدید از کتاب‌خانه سیار شهری سمنان با اشاره به گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه مخاطبان کودک و نوجوان بر ماندگاری و اثربخشی آثار سنتی و بومی خلق شده به همت اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون تأکید کرد.

استاندار سمنان با بیان این‌که فرهنگ، مجموعه‌ای از عقاید، ارزش‌ها، باورها، نمادها و اعتقادات یک جامعه است، یادآور شد: اگر در دوران کودکی که دوران شکل‌گیری شخصیت است تلاش درستی برای تربیت انجام شود، موفق عمل کرده‌ایم.

چاوشی در ادامه افزود: تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌خصوص طرح کتاب‌خانه سیار، بسیار ارزشمند و مبارک است و فرصت و بستر مناسبی برای دسترسی کودکان و نوجوانان و هم‌وطنان ما به کتاب‌های مورد نیازشان است.

استاندار سمنان هم‌چنین از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون این شهرستان بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های مربیان در قالب کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی، علمی و... بیشتر آشنا شد.

چاوشی طی این بازدید با توجه به شعار سال کانون پرورش فکری که «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد»، بر مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان و حتی والدین آنها تأکید کرد و نقش کانون را در این امر بی‌بدیل دانست.

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت همه‌جانبه استانداری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری، گزارش کوتاهی از فعالیت‌های شاخص این نهاد تخصصی ازجمله پویش ملی فصل گرم کتاب، مسابقه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی‌اسلامی، همایش صوت ملکوت و... ارائه داد.

جمال در ادامه سخنانش با اشاره به شعار محوری و اثرگذار هفته‌ی ‌ملی کودک مبنی بر «آینده را باید ساخت» از استاندار سمنان قول گرفت تا به‌منظور تبیین و هم‌افزایی ویژه‌برنامه‌های این هفته، جلسه کارگروه کودک با دعوت از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در محل استانداری سمنان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =