دستگاه‌های اجرایی استان، مجری نمایشگاه روز افتتاحیه هفته جهانی فضا

بنا بر جلسه دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، دستگاه‌های اجرایی موظف به برپایی نمایشگاه و ارائه محتوای آموزشی مرتبط با هفته جهانی فضا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، شنبه 24 شهریور 1397 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم میزبان دستگاه‌های اجرایی استان بود تا در مورد ویژه برنامه‌ی هفته‌ملی فضا تصمیم‌گیری شود.

جلسه به ریاست اوروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم و با حضور حسن ندافی و دبیران و نمایندگان کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در محل سالن کنفرانس مجتمع کانون در حالی برگزار شد که شعار امسال هفته جهانی فضا «ترویج و استفاده از علوم فناوری فضایی جهت بهبود زندگی مردم» عنوان و توضیحات هر دستگاه در مورد این شعار و ارائه راهکارها برای برگزاری نمایشگاه بررسی شد.

حسن ندافی پس از توضیحاتی در مورد سیاست‌ها و اهداف کلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت نسل کودک و نوجوان امروز، خواستار مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌ها در انجام ماموریت‌های کانون از جمله برپایی این جشنواره‌ شدند.

در بخش دیگر جلسه، آقامحمدی، معاون کانون استان قم به تشریح برنامه بین‌المللی هفته‌ فضا در تاریخ 12 مهر 1397 پرداخت و نجارزاده کارشناس نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نیز توضیحاتی در مورد هفته جهانی فضا ارائه داد.

در این جلسه قرار بر این شد که دستگاه‌های عضو جلسه که به هر نحو ممکن از علوم و تکنولوژی فناوری فضایی در انجام وظایف و اهداف سازمانی بهره می‌برند نسبت به ارائه مختصری از فواید و نتایج استفاده از این علوم برای بهره‌مندی و آشنایی افراد و مخاطبین کانون اقدام نمایند. همچنین دستگاه‌های هواشناسی، شهرداری قم، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، اداره کل محیط زیست، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، شرکت گاز، مخابرات، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و سایر اعضای کارگروه‌های تخصصی در برپایی نمایشگاه و ارائه ظرفیت‌ها و محتوای آموزشی پیرامون فناوری فضایی و سایر مطالب آموزشی جذاب برای مخاطبان کانون حضور پررنگ داشته باشند.

در انتهای این جلسه مقرر شد دستگاه‌های عضو ضمن هماهنگی با روابط‌عمومی سازمان خود تمام قابلیت‌های ارائه در این برنامه را اعلام نمایند.

هفته جهانی فضا در سال جاری از ۱۲ تا ۱۸ مهر برابر با ۴ تا ۱۰ اکتبر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =