آشنایی با پدیده‌های علمی در فضایی حقیقی و شگفت‌انگیز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از راه‌اندازی پارک علوم در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان به منظور پاسخ به نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان و در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان و در جهت رسیدن به این رسالت اصلی که " آموزش برای کودک باید لذت‌بخش باشد" ، پارک علوم کانون در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان در حال احداث بوده که هم‌زمان با هفته ملی کودک به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان با تاکید بر این مطلب که که استعدادهای خلاق در محیط مطلوب، شکوفا و متبلور می­شوند از کانون به عنوان نهادی تاثیرگذار در حوزه استعدادیابی و پرورش و شکوفایی خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان ۶ الی ۱۸ سال نام برده و بیان داشت: در این مجموعه‌ی علمی کودکان و نوجوانان با دانش و مهارت‌هایی علمی آشنا شده و آموزش خواهند دید که چطور یاد بگیرند، مشاهده کنند، اطلاعات را جمع‌آوری کنند، نتایج را تفسیر کنند و تفکرشان را درباره ایده‌ها و اتفاقاتی که آن‌ها در زندگی‌شان با آن روبرو می‌شوند، بازگو نمایند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان از ترویج و توسعه علم در میان کودکان و نوجوانان و عموم علاقه‌مندان به عنوان ماموریت این مرکز نام برده و بیان داشت: طبق برآورد اولیه، اقدامات شبیه‌سازی پدیده‌های علمی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت می‌باشد.

وی گفت: با پیگری‌های انجام شده، این مجموعه‌ی علمی با بخش‌هایی از جمله تونل زمان، آزمایشگاه، معجزه حیات، قدرت آب، غول‌های متحرک و انیشتن در دو بخش دانش‌آموزی ویژه کودکان و نوجوانان و عموم خانواده در نوبت عصر هم‌زمان با هفته ملی کودک ۱۴ الی ۲۰ مهرماه در زمینی به مساحت ۴۸۰ مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =