معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس به کودکان ونوجوانان

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری جاسک به معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، به مناسبت هفته دفاع مقدس برخی از شخصیت‌های دفاع مقدس با محوریت شهید کامبیز ملک شامران به اعضا ودانش‌آموزان معرفی شدند.

الهام اشرافی جاسکی مربی مسوول کانون جاسک گفت: با توجه به نیاز جامعه و شناختن الگوها و شخصیت‌های شهدای دفاع مقدس، معرفی شهدا به دانش‌آموزان می‌تواند گام موثری در شناخت و الگو برداری مناسب از این شخصیت‌های ایجاد شود.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جاسک با برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی در کانون و برخی مدارس به معرفی کتاب « کام یوسف » با هدف معرفی شهید ملک شامران پرداخت.

برگزاری مسابقه‌ی ادبی و نقاشی با موضوع شهید کامبیز(یوسف) ملک شامران ازدیگر برنامه‌های اجرا شده دراین هفته می‌باشد.

شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران در سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. در سال های اول زندگی اش کودکی باهوش، سرزنده، پر جنب و جوش و در عین حال با ادب و با ایمان بود. او علاقه زیادی به ادبیات و نقاشی داشت و در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رشته ها فعالیت داشت. این علاقه و این ارتباط باعث شد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید ملک شامران به همکاران کانون به پیوندد و در آنجا برای کودکان داستان بنویسد. با حمله عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی، یوسف به جبهه رفت تا از میهن و انقلاب در برابر هجوم دشمنان دفاع کند. اما حضور در جبهه باعث نشد که همکاری با کانون را رها کند.

او در مواقعی که به مرخصی می آمد با کانون در ارتباط بود و همچنان برای کودکان کار می کرد. تا آن که سرانجام در روز هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =