کد خبر: 281707
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
تنگه ابوقریب

فیلم «تنگه ابوقریب» با حضور اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره۳ کانون مشهد نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره۳ مشهد در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای برگزار کرد.

وجیهه نبوی‌نیا مسوول مرکز شماره۳ کانون مشهد با اعلام این خبر گفت: به منظور پاس‌داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و آشنایی نسل امروز با رشادت‌ها و فداکاری‌ رزمندگان در جنگ تحمیلی، برنامه‌های متنوع فرهنگی در مرکز پیش‌بینی و در حال اجراست.

نبوی‌نیا با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کشور همه ساله از ۳۱ شهریور و در سال‌روز تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک ایران آغاز و تا ششم مهرماه ادامه دارد گفت: به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ شهادت و درک مفاهیمی چون ایثار و فداکاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی با مضمون رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس پیش‌بینی و اجرا شد و نقد و بررسی فیلم «تنگه ابوقریب» و بیان واقعه تاریخی دلاوری رزمندگان گردان عمار از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال خوب اعضا مواجه شد.

مربی مسوول مرکز افزود: تعدادی از اعضای نوجوان پسر مرکز این فیلم را بر روی پرده سینما به تماشا نشستند و پس از آن در دو نوبت و در قالب فعالیت فرهنگی وقایع اتفاق افتاده در تنگه ابوقریب برای اعضای دختر مرکز عنوان شد و آنان با ویژگی‌های تکنیکی این فیلم آشنا شدند.

همچنین در نشست دیگر و به مربی‌گری سمیه سلامی‌راد نقد ظاهری و محنوایی فیلم برای نوجونان پسر انجام شد  .

سمیه سلامی‌راد مربی فرهنگی مرکز افزود : بعضی رشادت‌ها در ۸ سال دفاع مقدس، کمتر معرفی شده است ولی امروز آثار هنری از جمله سینما، بهترین آیینه‌ی این دلاوری‌ها شده‌اند.

سلامی‌راد با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» اثر سینمایی منحصر به فردی‌ است که روایتگر ناگفته‌هایی از دفاع رزمندگان گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه می‌باشد گفت: «تنگه ابوقریب» از جمله فیلم‌های به نمایش درآمده در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است که با اقبال چشمگیری از سوی هیئت داوران و تماشاگران مواجه شد. «تنگه ابوقریب» در ۱۱ رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و با کسب شش سیمرغ، عنوان بهترین فیلم جشنواره را از آنِ خود کرده است.

در جلسه نقد و بررسی فیلم ۱۵ نوجوان پسر حضور داشتند و موارد متعددی در زمینه نقد ظاهری و محتوایی فیلم مطرح شد. ریتم خوب فیلم، شخصیت‌پردازی عالی در قالب معرفی قهرمان‌های آشکار و پنهان، چهره‌پردازی باورپذیر شخصیت‌ها، تصویر برداری و جادوی دوربین در ثبت نماها، نمود خوب بازیگران در فیلم و جلوه‌های ویژه بی‌نظیر از جمله مواردی بود که در نشست نقد و بررسی فیلم به آنها اشاره شد و حضور جواد عزتی هنرپیشه‌ای که اغلب با شخصیت طنز در فیلم‌ها و سریال‌ها حاضر می‌شود، با شخصیتی کاملا متفاوت برای اعضا جالب و قابل تآمل بود. .

نبوی‌نیا خاطر نشان کرد : هدف از پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =