ایده‌های خلاقانه اعضای کانون حمایت‌ می‌شود

«ازدانایی تا دارایی» عنوان طرحی است که در سایه همکاری کانون پرورش فکری و پارک علم و فن‌آوری استان گیلان به حمایت افزون‌تر از ایده‌های خلاقانه‌ی کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با فن‌آوری‌های نوین، همراه‌سازی فعالیت‌های خلاقانه، کتاب‌محور و هدف‌مند کانون با دانش‌های نوپدید و متناسب با نیازهای نسل حاضر، از اهداف نشست صبح امروز مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس پارک علم و فن‌آوری استان گیلان‌بود.

طی این نشست که در محل پارک علم ‌و فن‌آوری استان گیلان در رشت و در جهت‌ رسالت کانون برای مهارت‌آموزی به مخاطبان و استفاده از توان‌مندی‌های کودکان و نوجوانان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی صورت‌گرفت، دوطرف به گستره‌ی فعالیت‌های خود اشاره و راه‌کارهایی برای استفاده از ظرفیت‌های متقابل ارایه‌کردند.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز درجریان این دیدار به پیشینه و ظرفیت‌های فراوان این مجموعه‌ی فرهنگی اشاره و با تاکید بر ضرورت همراه‌سازی علم و تجربه در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت: تولید محتوا و ایجاد فرصت‌های تازه برای پیوند نسل حاضر با  مجموعه‌های علمی از جمله اهدافی است که از سوی کانون دنبال‌می‌شود.

اسفندیارضیائی درهمین زمینه به برگزاری کارگاه‌های علمی، راه‌اندازی سایت‌های آموزش و بازی‌های  رایانه‌ای در مراکز فرهنگی هنری کانون اشاره و ایجاد فضای امن برای کسب آگاهی از سوی مخاطبان و سمت و سو بخشیدن به توان‌مندی‌های علمی را از اولویت‌های کانون در همکاری با مجموعه‌های فعال در این زمینه عنوان‌کرد.

رئیس پارک علم و فن‌آوری استان گیلان نیز در این نشست با یادآوری دوران عضویت خود در کانون پرورش فکری شهرستان فومن، از جایگاه مناسب کانون درجامعه سخن‌گفت و از همراهی با این مجموعه‌ی کودک و نوجوان محور استقبال‌کرد.

علی باستی درادامه به نیازها و ظرفیت‌های جامعه امروز پرداخت و با بیان این‌که حمایت از برنامه‌های کانون در زمینه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، تهیه کتاب‌های دیجیتالی، معرفی شخصیت‌های کارآفرین و هم‌چنین فراهم‌سازی فرصت بازدید کودکان و نوجوانان از مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی مورد توجه قرارخواهدگرفت، بر آمادگی پارک علم ‌و فن‌آوری برای ایجاد پل‌های ارتباطی بیشتر میان فعالان این عرصه و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تاکیدکرد.

در این نشست هم‌چنین مقررشد اجرای طرح «از دانایی تا دارایی» با هدف حمایت از ایده‌های اعضای کودک و نوجوان کانون و  کمک به اجرایی‌شدن طرح‌های خلاق آنان در دستورکار دو دستگاه قرارگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =