اولین نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اولین نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی استان با حضور نمایندگان استانداری، صداوسیما، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، جمعیت هلال‌ احمر و تشکل‌های مردم‌نهاد در روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه در کانون برگزار شد.

فرهاد آقابیگی معاون فرهنگی کانون در این نشست، از کودکان به عنوان شهروندان شریفی که می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر یار و یاورمان باشند یاد کرد و گفت: هفته ملی کودک به منظور برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکان، توجه به نیازها و خواسته‌های آنان و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون از دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک خواست با هم‌افزایی و برگزاری برنامه‌های تاثیرگذار، فضایی با نشاط و با مشارکت کودکان فراهم آورند و زمینه لازم برای آشنایی آنان با هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام را فراهم سازند.  

آقابیگی در ادامه سخنان خود به همکاری و همراهی خوب تشکل‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: در طول هفته ملی کودک بیش از ۱۶ برنامه متمرکز توسط کانون در ۳۴ پایگاه اجرا خواهد شد و از این میان با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد، سکونت‌گاه‌های غیرمتمرکز کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر اجتماعی شناسایی و در این ۶۶ محله ویژه‌برنامه‌هایی با هدف جلب مشارکت کودکان، ایجاد شور و نشاط و ارتقای آگاهی آنان از طریق آموزش‌های غیرمستقیم خواهیم داشت که البته تلاش خواهیم کرد، این فعالیت‌ها در طول سال نیز استمرار داشته باشد.  

برگزاری مسابقه قصه‌گویی، اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار، تجلیل از کودکان شهدای مدافع حرم، رونمایی از کتاب «آوازهای روشن»، برگزاری نشست علمی با عنوان «ادبیات دینی کودکان و نوجوانان» با مشارکت اساتید دانشگاه امام رضا(علیه‌السلام) و اجرای برنامه در بیمارستان‌ها، مراکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست و کودکان آسیب‌دیده اجتماعی از جمله برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک است.

در ادامه نشست نمایندگان دستگاه‌های متولی کودک به منظور ایجاد وحدت رویه و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها، برنامه‌های اجرایی خود را در این ایام با توجه به عناوین روز شمار عنوان و در راستای همکاری و ارتقای کیفی گرامی‌داشت این هفته اعلام آمادگی کردند.  

گفتنی است؛ هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۷ با شعار «آینده را باید ساخت» از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه در سراسر کشور برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با توجه به آموزه‌های عاشورایی و به منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =