برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اصفهان/ "آینده را باید ساخت" شعار امسال هفته ملی کودک

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: جشنواره قصه‌گویی در بخش ملی و بین‌المللی با هدف آشنایی بیشتر کودکان با قصه‌گویی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مهدی قربانیمدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه و جراید استانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز استان پرداخت.

وی برپایی نمایشگاه نجوای نینوا، برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه والدین با موضوع مهارت‌های زندگی، اجرای ویژه برنامه سجاده بندگی، برگزاری نمایشگاه هنری نقش قلم، ویژه برنامه بازدید از بیمارستان کودکان و تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های هفته ملی کودک در استان معرفی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود به ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی کودک با همکاری سایر اعضای کمیته کودک و نوجوان استان و با حضور کودک و نوجوان اصفهانی در هفته ملی کودک اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه محرم با هفته ملی کودک سعی شده است برنامه‌ها با هدف نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ساز عاشورا و با رویکرد به آموزه‌های عاشورایی تدارک و برنامه ریزی شود.

قربانی مطرح کرد: شعار امسال هفته کودک "آینده را باید ساخت" خواهد بود و برای آینده فرزندان ایران اسلامی آینده‌ای روبه رشد و روشن آرزو می‌کنم.

در بخش دوم نشست خبری مدیر کل کانون استان به تشریح برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخت و با اشاره به قدمت کهن قصه‌گویی و ریشه‌های دینی و قرآنی آن، شعار ملی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را "قصه زندگی من "عنوان کرد.

وی افزود: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (مرحله استانی) در سه بخش تخصصی، عمومی و علمی برگزار خواهد شد که در بخش تخصصی قصه‌گویی شرکت کنندگان بخش ملی شامل دختران و پسران   14تا 18 سال و زنان و مردان 18 سال به بالا و مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و شرکت کنندگان بخش بین‌الملل شامل برگزیدگان 20 دوره جشنواره قصه‌گویی  دوره بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای و قصه گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشورو داوطلبان سایر کشورها به رقابت خواهند پرداخت.

قربان عنوان داشت: در این دوره از جشنواره قصه‌گویی به دو شیوه قصه‌گویی سنتی و خلاق خواهد بود و در بخش عمومی قصه‌گویی، قصه‌گویان روایت مستند گونه‌ای از غم‌ها، شادی‌ها و لحظات پندآموز زندگی خود را در قالب قصه 90 ثانیه‌ای ارئه خواهند داد و در بخش علمی این جشنواره نیز علاقمندان با ارائه مقاله در محورهای موضوعی:

1-دنیای مدرن، عصر ارتباطات در حیات قصه‌ها

2-قصه گویی، تجربه اجتمایی و روابط انسانی

3-قصه گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی

4-قصه گویی، تنوع و تبادل فرهنگی

به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی قصه‌گویی ویژه مربیان با حضور اساتید کشوری از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان اظهار کرد: لازم به ذکر است ویژه برنامه داوری و معرفی آثار برگزیده و تقدیر از آثار برگزیدگان بخش‌های مختلف قصه‌گویی (مرحله استانی) در تاریخ‌های 22 و 23 مهرماه در محل مجتمع فرهنگی هنری اصفهان برگزار خواهد شد.         

انتهای خبر/                                 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =