کارگاه آموزشی قصه گویی برای قصه گویان کانون مازندران

هم‌زمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه گویی کارگاه آموزشی قصه گویی برای مربیان قصه‌گوی کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، هم‌زمان با برگزاری مراحل استانی و منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون، کارگاه آموزشی تخصصی قصه گویی با حضور «الهام دارابی» مسوولدبیرخانه جشنواره قصه گویی و 50 نفراز مربیان قصه گویی کانون مازندران  در مرکز شماره 3 ساری برگزار شد.

این کارگاه آموزشی که بر اساس پیش بینی دبیرخانه جشنواره قصه گویی و متناسب با  نیاز قصه‌گویان کانون مازندران  صورت گرفت؛ با هدف فراگیری قصه گویان با تکنیک‌های تخصصی قصه جشنواره‌ای و شناخت شاخص‌های مهم قصه‌گویی از جمله زبان بدن و بهره‌گیری از حواس در قصه گویی برگزار شد.

الهام دارابی در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: قصه‌گویی در کانون، تنها یک فعالیت نیست، بلکه رسانه است و مخاطب بسیاری دارد و برای حفظ و پرورش این رسانه باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه: ما صاحبان بزرگ‌ترین رسانه هستیم افزود: کودکان اصلی‌ترین گروه هدف این رسانه‌اند که می توانند پیام آن‌را نشر و انتقال دهند.

این قصه‎گوی برتر چند جشنواره بین المللی، خاطر نشان ساخت: امروز جشنواره قصه‌گویی یک افتخار و برند اجتماعی است که کانون به آن می بالد.

در این کارگاه یک روزه که با سوال واجرای قصه توسط فراگیران ادامه داشت ؛ نحوه ورود به قصه،انتخاب قصه مناسب، لحن قصه گو، زبان بدن، درونی کردن قصه  برای اجرای یک قصه خوب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =