ویژه برنامه "دلم یک دوست می‌خواهد" در کرمان برگزار شد

کودکان و نوجوانان کرمانی در ویژه برنامه "دلم یک دوست می‌خواهد" یک دوست شهید برای خود انتخاب کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، این برنامه به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و با هدف معرفی وجوه شخصیتی و سبک زندگی شهدا به کودکان و نوجوانان در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری اجرا شد.

در این طرح که از سال گذشته به همت آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان آغاز شده است، نام هزار شهید دفن شده در گلزار شهدای کرمان بر روی کاغذهای کوچکی نوشته شده و هر کودک و نوجوان  از میان این اسامی شهیدی را به عنوان دوست معنوی خود انتخاب می‌کند.

آشنایی نسل جدید با رشادت‌ها و آرمانهای شهدا به شیوه‌ای غیرمستقیم از دیگر اهداف این طرح است و کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این برنامه  پس از انتخاب دوستِ شهید خود، با پیدا کردن مزار آن شهید دلنوشته‌ای را بر روی پلاکاردهای تهیه شده (به شکل گل لاله) می‌نویسند و در صندوقچه‌ای که با عنوان " برای دوست شهیدم" آماده شده است، می‌اندازند.

بنا بر این گزارش، نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری شهدا ازدیگر فعالیت‌های این برنامه است که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و واحد فرهنگی گلزار شهدا در کرمان برگزار می‌شود.

 ویژه‌برنامه " دلم یک دوست می‌خواهد" به صورت مستمرهرماه یک‌بار در گلزار شهدا برپا می‌شود وکودکان و نوجوانان با تحقیق درباره زندگی دوست معنوی خود با شخصیت و سبک زندگی شهدا بیشتر آشنا می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =