کد خبر: 281767
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کودکان کرمانشاهی، هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند

به مناسبت هفته دفاع مقدس، صبح شعر «چفیه‌ها و پلاک‌ها» در مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، صبح شعر «چفیه‌ها و پلاک‌ها» به مناسبت هفته دفاع مقدس و به میزبانی مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد.

در این برنامه که با حضور اعضا، مربیان و مسوولین مختلف استان برگزار شد، ضمن اجرای برنامه های مختلف ادبی نظیر؛ شعرخوانی، پخش کلیپ، نمایش سایه‌ای، و..از «بهناز ضرابی زاده»، نویسنده کتاب معروف «دختر شینا» نیز تجلیل شد. 

«مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه نیز در این برنامه با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم ایران در مقابل حمله دشمن، به یادآوری خاطرات کودکی خود پیرامون هفته دفاع مقدس پرداخت.

فتاحی، گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان، جانبازان،... و همه کسانی که در راه پاسداری از خاک وطنمان از وجودشان گذشتند را وظیفه همگانی دانست واز کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم خواست تا همواره به یادشان باشد که امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مدیون مجاهدت های سربازان و رزمندگانی است که لحظه به لحظه در حال پاسبانی از آب و خاک این سرزمین اسلامی هستند.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه همچنین با اشاره به حضور نویسنده کتاب«دختر شینا» و قدردانی از حضور «بهناز ضرابی زاده»، نویسنده مطرح این کتاب ارزشمند، وقایع نگاری و ثبت خاطرات خانواده های معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را نیز یکی از کارهای بسیار ارزشمند عنوان کرد.

او همچنین اظهار داشت: تمام مراکز کانون استان کرمانشاه در این هفته برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهند کرد.

او افزود: شاخص‌ترین برنامه این هفته صبح شعر «پلاک‌ها و چفیه‌ها» است که با حضور بهناز ضرابی نویسنده کتاب «دختر شینا» در حال برگزاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین، از بازدید کوکان و نوجوانان از مزار شهدای گمنام و تنگه مرصاد خبر داد.

فتاحی گفت: با توجه به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام محرم و صفر برنامه‌ریزی شده که کانون‌ها با این مضامین هم برنامه‌های داشته باشند.

در ادامه مراسم، چند تن از اعضای نوجوان به شعرخوانی با مضامین دفاع مقدس پرداختند.

سپس، با پخش کلیپی از «بهناز ضرابی زاده»، این نویسنده مطرح ادبیات پایداری به جایگاه دعوت شد.

«بهناز ضرابی‎زاده» در سال 1347 در همدان متولد شد؛ ضرابی‎زاده کارشناس مسئول آفرینش‎های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

او تاکنون سردبیری نشریه استانی جاودانه‎ها، دبیر انجمن داستان دفاع مقدس از سال 1386، عضو شورای نویسندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس، عضو شورای انتخاب کتاب بنیاد شهید استان همدان، دبیر انجمن داستان سازمان بسیج هنرمندان را بر عهده داشته است.

تألیف و چاپ بیش از دویست و پنجاه اثر داستانی و ادبی در نشریات و مجلات برگزیده کشوری از دیگر فعالیت‎های ضرابی‎زاده است.

ضرابی‎زاده برگزیده بیش از 30 جشنواره داستان‎نویسی سراسری؛ از جمله کسب مقام اول در نخستین جایزه داستان ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، تقدیر شده در چهارمین و ششمین جایزه ادبی اصفهان، کسب مقام‎های برگزیده در هشتمین، نهمین و دهمین جشنواره مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد.

بهناز ضرابی‎زاده مقام‎های اول، دوم، سوم در یادواره شهدای دانشجویی کشور، کسب مقام برتر در کنگره سراسری حضرت زینب (س)، کسب مقام برگزیده در سیزدهمین جشنواره کتاب سال (سلام) به جهت تألیف کتاب آدم برفی، معرفی به عنوان نخبه بسیجی در سال 1388 توسط آموزش و پرورش و سازمان بسیج هنرمندان، داور مسابقات مختلف ادبی استانی بیش از ده مورد همکاری مجلات کیهان بچه‎ها و رشد دانش‎آموز را نیز در کارنامه درخشان خود دارد.

نویسنده «دختر شینا» با قدردانی از مسوولین برگزارکننده مراسم و دعوت از او برای حضور در آن، دقایقی را به ایراد سخنرانی پرداخت.

او گفت: اگر قرار باشد تمام خاطرات پس از جنگ بیان شود، باید کتاب‌های زیادی چاپ شود. ضرابی زاده افزود: بهترین و زیباترین خاطره سال قبل مربوط به دیدار رهبری و تقریظ ایشان بر چهار کتاب دختر شینا گلستان یازدهم آب هرگز نمی میرد و وقتی مهتاب گم شد می باشد.

او افزود: هنر بیان زیرکانه هنرمندانه و لطیف حقایق و نیازهای بشری است. و هنرانقلاب هنرمتعهدانه و هدف‌مند و ارزشمندی است که با حرکتی نرم و لطیف هم هنرمند و هم مخاطب را به سوی تعالی سوق می دهد.

«ضرابی زاده» گفت: هنر انقلاب هنر پویایی ،تحول ،تعالی و حقیقت است.

پس از پایان سخنرانی «بهناز ضرابی زاده»، مسوولین شرکت کننده در مراسم به بالای سن دعوت شدند و با اهدای لوح قدردانی، از این نویسنده مطرح انقلاب تجلیل کردند.

در پایان این مراسم نیز، از چند تن از شاعران کودک و نوجوان قدردانی شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، نمایشگاه کتاب با تخفیف فروش 50% با موضوع دفاع مقدس برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم از این نمایشگاه نیز بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =