فعالیت‌های کانون باید شریک فرهنگی داشته باشد

مسئولان شرکت‌کننده در آیین معرفی مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بر اهمیت آموزش مهارت‌های اجتماعی و همکاری بین دستگاه‌ها در این حوزه تاکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زعفر احدزاده در این آیین به عنوان مدیرکل جدید استان اردبیل معرفی و از، نزدیک به سه سال تلاش‌های هاجر جمادیه قدردانی شد.

بر همین اساس معاون فرهنگی کانون که در این آیین سخنرانی می‌کرد گفت: هر فعالیتی که در کانون انجام می‌شود باید شریک فرهنگی داشته باشد و این شرکای فرهنگی باید از بین همه دستگاه‌ها انتخاب ‌شود به‌ویژه در حوزه ادبیات، هنر و فرهنگ تا کودکان و نوجوانانی شایسته تربیت شوند.

محمدرضا زمردیان از مدیر جدید کانون استان اردبیل خواست با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مناسب برای کودکان و نوجوانان - که آینده کشور به دست آنان است - حرکت‌های مناسبی را در حوزه فعالیت‌های کانون شکل دهد.

وی با بیان این‌که رسالت و مسوولیت اصلی کانون بر مبنای تربیت کودکان با در نظر گرفتن مبانی روانشناختی است، یادآور شد: حضور مؤثر کودکان و نوجوانان در جامعه زمانی محقق می‌شود که ما بتوانیم شخصیت آنان را از ابتدا به‌صورت مناسب و معقول شکل دهیم و کانون پرورش در این زمینه باید پیش‌قدم باشد.

معاون فرهنگی کانون توجه ویژه به سبک زندگی فرهنگی و دینی را یادآور شد و ادامه داد: در همه استان‌ها بسته به نوع و سبک زندگی‌شان ما شاهد مشکلاتی هستیم که ضروری است با آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباط مؤثر بین خانواده و نوجوانان، بسترساز ارتباط مناسب در جامعه باشیم.

او همچنین خدمات‌رسانی کانون در قالب مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های سیار روستایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ‌اولویت ما استفاده از تمام ظرفیت‌های مراکز است تا زمینه‌ای فراهم شود تا کودکان و نوجوانان ما بعد از خانه، کانون را پناهگاه حضور هنرمندانه خود بدانند و در این صورت است که ما توانسته‌ایم در شکل‌گیری شخصیت آنان مؤثر واقع شویم.

زمردیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌گویی در تمامی استان‌های کشور، به اهمیت این جشنواره اشاره کرد و گفت: قصه‌گویی یکی از راه‌های موثر رشد و تربیت فرزندان است و جشنواره قصه‌گویی می‌تواند نقش مفیدی در توسعه این فضا داشته باشد.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به میزبانی مرحله منطقه‌ای این جشنواره از سوی استان اردبیل بر ضرورت برگزار شدن بی‌عیب و نقص آن تاکید کرد و گفت: جشنواره قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین اقدام‌های کانون در سال جاری است و در این زمینه باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم تا به صورت شایسته‌ای نسبت به برگزاری و میزبانی این جشنواره اقدام کنیم.

در این مراسم علی نواداد معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در سخنانی، هدف کلی برنامه‌های کانون را ارتقا اخلاق‌مداری، دین‌باوری و نگاه همراه با عطوفت و مهربانی در میان کودکان و نوجوانان اعلام و در عین حال تصریح کرد: آنچه امروز به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود به دلیل نبود مهارت‌های اجتماعی و فقدان آموزش به بچه‌هاست که باید با نگاه ویژه و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه تلاش کنیم تا این تعارض‌ها را از بین برده و خلاقیت و نوآوری را که ازجمله راهبردهای اساسی تربیتی است، استمرار بخشیم.

در این مراسم زعفر احدزاده مدیرکل جدید کانون استان اردبیل تلاش برای شکل‌دهی شخصیت نوجوانان با محوریت اخلاق‌مداری را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ‌تمام همت و تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نسلی شایسته و درخور جامعه اسلامی تربیت کنیم.

هاجر جمادیه مدیرکل سابق کانون استان اردبیل نیز در سخنانی، تلاش برای ارتقا تعلیم و تربیت نسل کودکان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گزارشی از 34 ماه مدیریت کانون این استان ارایه کرد که افزایش تخصیص بودجه از محل اعتبارات استانی، افزایش تعداد استقبال‌کنندگان از کلاس‌های تابستانی، ساخت دو فیلم کوتاه و پویانمایی و افزایش مشارکت‌های بین‌دستگاهی از شاخص‌ترین آن به شمار می‌رفت.

این آیین صبح روز هفتم مهر با حضور «محمدرضا زمردیان» معاون فرهنگی و «قاسم تنها» مدیرکل دفتر مرکزی حراست کانون کشور و مسوولان استانی و کشوری در سالن سینما تربیت کانون اردبیل برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =