ناظران وجدان کانون در تمامی بخش‌های جشنواره‌های استانی هستند

نشست ناظران استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان، رییس بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این نشست با اشاره به اهمیت شیوه برگزاری جشنواره‌های استانی و کیفیت داوری گفت: در این دوره برای نخستین بار در بخش جشنواره‌های استانی ناظران ستادی اعزام می‌شوند تا بر اهمیت جشنواره در تمامی بخش‌ها تاکید شود.

وی در جمع ناظران 31 جشنواره استانی گفت: با بررسی نتایج داوری دوره‌های گذشته، گاهی نقدها و اعتراض‌هایی در رابطه با داوری‌ها وجود داشته که گرچه ممکن است به حق نبوده باشد اما تلاش خواهیم کرد از طریق سیستم نظارت متمرکز دبیرخانه، این اعتراض‌ها را به حداقل برسانیم.

رییس بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به این‌که ناظران جشنواره روح وجدان کانون هستند، تاکید کرد: در حوزه نظارت باید ضمن در نظر گرفتن شرایط هر استان بر بی‌عیب و نقص برگزار شدن تمامی مراحل جشنواره نظارت دقیق اعمال شود و تمامی ناظران باید تمام تلاش خود را صرف فراهم شدن عدالت در داوری‌ها داشته باشند.

زمردیان اضافه کرد: خوشبختانه امسال شاهد مشارکت قصه‌گوهای غیرکانونی در کنار ظرفیت بزرگ قصه‌گویان کانونی هستیم و این نشان از اعتماد و علاقه‌مندی بدنه فرهنگی جامعه به کانون است؛ به همین دلیل باید در نوع و نحوه داوری و چگونگی برگزاری جشنواره در تمامی مراحل استانی تا سطح ملی تمام تلاش خود را به کار ببریم.

وی تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی تارنمای جشنواره، ملاک قضاوت و شرکت داده شدن قصه‌گوها در سطوح مختلف جشنواره ثبت‌نام و ارائه اثر در سایت جشنواره است و هر اثری با هر درجه از کیفیت در صورت عدم ارسال فایل به تارنمای جشنواره و فقدان کد رهگیری از دور رقابت کنار گذاشته خواهد شد.

رییس بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در پایان خاطرنشان ساخت: ناظران در حوزه داوری دخالت نخواهند کرد اما به عنوان وجدان کانون بر تمامی فرآیندها و فعالیت‌های جشنواره نظارت خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =