نشست برنامه ریزی هفته ملی کودک در استانداری قزوین برگزار شد

با هماهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، نشست استانی برنامه ریزی گرامی‌داشت هفته ملی کودک در استانداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 9 مهر 1397، نشست برنامه‌ریزی گرامی‌داشت هفته ملی کودک در استان قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست که با هماهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، «معصومه مرادیان» مشاور و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، «مهدیه سادات قافله باشی»(عضو شورای شهر و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری این شورا)، «مژده اروجی»مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مدیران تولید صدا و سیما و رادیو، شماری از نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط با این مناسبت و خبرنگاران استان حضور داشتند.

در آغاز مدیرکل کانون ضمن توضیح درباره شعار، نماد و پوستر هفته ملی کودک در سال جاری، اعلام روزشمار این هفته را فرصتی مناسب برای پرداختن به اولویت‌ها و دغدغه‌های فعلی حوزه کودک و نوجوان دانست.

وی به بارآوردن نسلی پرنشاط و امیدوار، دارای روحیه پویایی و خودباوری را رسالتی بزرگ بر دوش همه مسوولان جامعه دانست که هفته ملی کودک، فرصتی برای یادآوری و بازنگری این وظیفه ملی است.

مدیرکل کانون هم‌زمانی هفته ملی کودک با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا را فرصتی برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با حماسه عاشورا و سیره ناب حسینی(ع) دانست.

اروجی با تاکید بر هم افزایی و هم گرایی دستگاه ‌های دولتی برای اجرای برنامه‌های مناسب در هفته ملی کودک، خواستار همکاری همه جانبه با کانون برای تدوین و اجرای برنامه‌هایی با رویکرد افزایش نشاط و دارای آموزه‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در سطح استان شد.

در ادامه این نشست،نمایندگان دستگاه‌های مدعو، برنامه‌های پیش بینی شده خود برای هفته ملی کودک را تشریح و برای همکاری با کانون در اجرای برنامه‌های مشارکتی اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کانون نیز با اعلام برنامه‌های پیش بینی شده در کانون، مشارکت و اطلاع رسانی گسترده این برنامه‌ها برای برخورداری همه بچه‌های استان را خواستار شد.

عرضه پیشنهاداتی از رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای شهر و مدیرکل اموربانوان و خانواده از بخش‌های دیگر این نشست بود.

گفتنی است، روزهای هفته ملی کودک به ترتیب روزهای 14 مهر روز «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، 15 مهر «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، 16 مهر (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط»، 17 مهر «کودک، رسانه و ارتباطات»، 18 مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، 19 مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و 20 مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام گرفته است که در برنامه ریزی گرامی‌داشت این ایام، موردتوجه قرار گرفته است.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قزوین با برخورداری از 22 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی برای کودکان و نوجوانان سراسر استان فعالیت های فرهنگی ، ادبی و هنری اجرا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =