نشست تخصصی «قصه‌گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی» برگزار شد

نشست تخصصی «قصه‌گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی» در راستای افزایش آگاهی و کسب پشتوانه دانشی مربیان قصه گوی کانون استان تهران، روز هشتم مهرماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت قصه‌گویی و به‌روزرسانی دانش مربیان، نشست تخصصی با عنوان« قصه‌گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی» ویژه مربیان، مسئولین و کارشناسان کانون استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مریم جلالی، سخنران این نشست تخصصی، ضمن بیان تعاریف قصه‌گویی از نگاه متفکران و جامعه شناسان عصر جدید، در رابطه با کارکردهای این هنر به‌عنوان رسانه‌ای که در انتقال مفاهیم اجتماعی به کودکان و نوجوانان مؤثر است سخن گفت.

وی با اشاره به سه رکن اساسی « قصه‌گو، قصه، مخاطب» در مقوله قصه‌گویی، به کنش و واکنش‌های میان قصه‌گویان و مخاطبان پرداخت.

در ادامه، این مدرس دانشگاه شهید بهشتی تهران، بر لزوم داشتن الگو و نقش اصلی قصه‌گو در کسب مهارت‌های زندگی و انتقال آن به کودکان و نوجوانان مباحثی را مطرح کرد.

همچنین در این نشست علمی، چند الگوی کاربردی در مخاطب شناسی و ارتباط آن‌ها با قصه‌گویی و رسانه  توسط مدرس معرفی شد.

در بخش دیگر این کارگاه که با حضور ۳۰ قصه گوی علاقه‌مند برگزار شد، انواع رسانه از منظر ساختار ارتباطی معرفی و جایگاه قصه‌گویی در رسانه نیز موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

گفتنی است، مریم جلالی دارای مدرک دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی، استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

نشست تخصصی «قصه‌گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی» در راستای افزایش آگاهی و کسب پشتوانه دانشی مربیان قصه گوی کانون استان، صبح روز هشتم مهرماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس یک مجموعه آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =