بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در یاسوج برگزار می‌شود

دبیر استانی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد و گفت: آیین اختتامیه 18 مهر ماه در یاسوج برگزار می گردد.

به گزارش  روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ، حسن موسوی  از برگزاری یک رویداد بزرگ بین‌المللی در عرصه دنیای کودک و نوجوان خبر داد و اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در استان کهگیلویه و بویراحمد  برگزار می‌شود.

وی افزود: بیست و یکمین جشنواره بین المللی "قصه‌گویی" با شعار "خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد" در 3 بخش عمومی، تخصصی و علمی برگزار می‌شود.

موسوی تصریح کرد: در بخش عمومی ، قصه‌هایی 90 ثانیه در قالب فیلم، در بخش تخصصی، قصه‌گویی کلاسیک و قصه‌گویی خلاق و در بخش علمی نیز مقالات رسیده به این جشنواره مورد ارزیابی می شود.

وی  در ادامه گفت: برترین آثار انتخاب شده از سوی داوران از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری منتشر و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر استانی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی  کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: افتتاحیه و اختتامیه  مرحله استانی" جشنواره بین المللی قصه گویی"  با شرکت 60 نفر ۱۸ مهر ماه در یاسوج برگزار  خواهد شد.

وی افزود: ۳۰ نفر از شرکت کنندگان در اقدامی متفاوت در یک بازه زمانی ۹۰ ثانیه ای به قصه گویی می پردازند،  ۲۷ نفر از اعضا به صورت کلاسیک و سنتی قصه گویی می کنند و ۳ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

ایشان در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری این جشنواره بین‌المللی چیست، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بین‌المللی زنده نگاه داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگ اقوام و همچنین ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگی در جامعه است.

موسوی  تصریح کرد: این جشنواره در 4 بخش استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد بخش استانی این جشنواره در تاریخ 18 مهر ماه همزمان با هفته کودک انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =