کد خبر: 281828
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
آینده را باید ساخت

نشست دوستانه اصحاب رسانه با مدیرکل کانون به منظور تشریح اهداف و برنامه‌های هفته ملی کودک در روز یکشنبه ۸ مهرماه سال ۱۳۹۷ با حضور جمعی از خبرنگاران و کارشناسان کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، کودکان ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی هستند و کودکی، بخشی از زندگی هر فرد است که به دلیل تأثیرپذیری شخصیت فرد در این دوره، دارای اهمیت ویژه‌ای است. توجه به کودکان و ارتقای وضعیت آنان از نظر جسمی، روانی و اجتماعی جامعه را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار می‌دهد و به همین منظور در آستانه هفته ملی کودک، نشست خبری با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

رضا قمرزاده مدیرکل کانون در این نشست، از نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی استان قدردانی و آن را عامل ایجاد انگیزه بیشتر برای ارائه خدمات مطلوب‌تر دانست.

مدیرکل کانون با تاکید به اهمیت دوران کودکی و ضرورت توجه به نیازهای گسترده‌ی فردی، اجتماعی، روانی، بهداشتی و امنیتی کودکان، هم‌سویی و هم‌افزایی میان اولیای تربیتی و دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با حوزه کودک را خواستار شد و گفت: شانزدهم مهرماه روز جهانی کودک است و از چهاردهم لغایت بیست‌ویکم مهرماه که به نام هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی زیادی در سطح استان خواهیم داشت.

او در ادامه سخنان خود هفته ملی کودک را فرصت مغتنمی برای بازنگری گذشته عملکرد متولیان تعلیم و تربیت و دستگاه‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: این هفته فرصتی است برای بازنگری عملکرد ما در این حوزه و تقویت خوبی‌ها و ترمیم کاستی‌ها. از طرف دیگر این هفته بهانه‌ای است برای ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و توجهشان به این نکته که جامعه برای آنان و آینده شان اهمیت خاصی قائل است.

قمرزاده شناسایی نیازها و دغدغه‌های کودکان، شناخت محیط و فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط با کودکان را نقش موثری در ساختن آینده نسل امروز عنوان کرد و گفت: تربیت و پرورش کودکان یکی از اموری است که در سنت اسلامی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ چنانکه امیر مومنان توصیه کردند که فرزندان خود را بر آداب خود تربیت نکنید چرا که آن‌ها برای زمانی غیر زمان شما آفریده شده‌اند.

مدیرکل کانون اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد آموزه‌های عاشورایی و حقوق کودکان در مراکز کانون، برگزاری انجمن‌های ادبی با حضور نویسندگان مطرح در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، حضور مربیان در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر برای بهره‌مندی کودکان از خدمات کانون، برگزاری نشست علمی با عنوان «ادبیات دینی کودک و نوجوان» با مشارکت دانشگاه امام‌رضا(ع) را بخشی از فعالیت‌های کانون در این ایام مطرح کرد.

قمرزاده در پایان سخنان خود به بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون اشاره کرد و گفت: این جشنواره در کانون با رویکرد «تمرین زندگی» و ارائه قصه‌هایی از دل قصه‌ی زندگی انسان‌ها آغاز می‌شود و توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و بهره‌برداری از فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از اهداف این جشنواره است.  

گفتنی است؛ هفته ملی کودک کودک امسال از ۱۴ مهرماه آغاز می‌شود و اولین روز آن با عنوان «کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی» نام‌گذاری شده است و ۱۵ مهر روز «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، ۱۶ مهر به نام «کودک، صلح، بازی و نشاط»، ۱۷ مهر روز «کودک، رسانه و ارتباطات»،۱۸ مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، ۱۹ مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و ۲۰ مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =